شناسهٔ خبر: 25145392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سرلشکر باقری در اجلاس فرماندهان دریایی حاشیه اقیانوس هند:

جمهوری اسلامی ایران سر تسلیم در مقابل آمریکا فرود نمی‌آورد/ نظام دو قطبی در جهان فرو پاشیده است

گروه سیاسی ــ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه سر تسلیم در مقابل آمریکا و متحدانش فرود نیاورده و نخواهد آورد و با اتکاء به توان خود، دست برادری به سوی همسایگان دراز کرده است.

صاحب‌خبر -

جمهوری اسلامی ایران سر تسلیم در مقابل آمریکا فرود نمی‌آورد/  نظام دو قطبی در جهان فرو پاشیده است

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در افتتاحیه اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران اظهار کرد: بدون تردید نظام سنتی دوقطبی در جهان فروپاشیده و قدرت‌های جدیدی در غرب و شرق سر برآورده‌اند.

وی افزود: البته برخی قدرت‌ها و بازیگران منطقه‌ای واقعیات نوین جهان را برنمی‌تابند و متأسفانه هیچ منطقه‌ای از جهان از آسیب‌ها در امان نیست.

سرلشکر باقری ادامه داد: آمریکا و برخی قدرت‌ها با اعزام واحدهای نظامی به مناطق مختلف و بکارگیری ادبیات زور، بی‌نظمی را در جهان گسترش می‌هند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: آمریکا با حمایت از داعش، بخش بزرگی از غرب آسیا را دچار بحران کرده و زمینه آواره شدن و کشته شدن را فراهم آورده است.

سرلشکر باقری حمله اخیر هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه را مصداق بارز رفتار غیرقانونی دانست و گفت: آنان با صدور تسلیحات به کشورهای مختلف منطقه از جمله عربستان، زمینه ایجاد جنگ را فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه سر تسلیم در مقابل آمریکا و متحدانش فرود نیاورده و نخواهد آورد و با اتکاء به توان خود، دست برادری به سوی همسایگان دراز کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که ویژگی‌های اقیانوس هند باعث شده تا این منطقه از جهان، اثرگذار بوده و این اثرگذاری فراتر از همین منطقه باشد، گفت: هرگونه تغییر در شرایط امنیتی در اقیانوس هند رابطه مستقیم امنیتی با امنیت مناطق دیگر جهان دارد.

سرلشکر باقری افزود: نیروهای مسلح کشور ما به‌عنوان کشوری پیشرو در مقابله با تروریسم، آماده است تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

وی با اشاره به اعزام 51 ناوگروه از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقیانوس هند برای مقابله با دزدان دریایی و ناامنی دریایی، اظهار کرد: این در حالی است که حضور گسترده واحدهای نظامی برخی قدرت‌های بزرگ و مداخلات آن‌ها در منطقه اقیانوس هند، باعث ایجاد ناامنی بوده که نمونه بارز این ناامنی‌ها، بمباران گسترده مردم یمن است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما