شناسهٔ خبر: 25144809 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی نشان داد: اپل قابل اعتماد تر از فیسبوک است/آمازون صدر نشین جدول معتمدها شد

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه «SurveyMonkey / Recode» انجام شده است، نشان می دهد شرکت اپل به مراتب بین مردم از مقبولیت بالاتری برخوردار است تا فیسبوک.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه «SurveyMonkey / Recode» انجام شده است، نشان می دهد شرکت اپل به مراتب بین مردم از مقبولیت بالاتری برخوردار است تا فیسبوک.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،میزان محبوبیت اپل بین کاربران به مراتب بیش از فیسبوک است و این امر به طور مستقیم به نافع بودن این ابزار در جامعه مرتبط است.

 


وقتی که از تکنولوژی صحبت می کنیم،بیش از هر چیز بر این تاکید داریم که شرکت های فعال در این  حوزه  چه منافعی برای جامعه داشته اند.به طور دقیق تر ما قصد داریم درک کنیم این شرکت ها چگونه جامعه ای سالم تر خلق کرده اند.

اما نتایج یک نظر سنجی که روی نمونه ای متشکل از 2772 بزرگسال آمریکایی انجام شده نشان می دهد  که شرکت های فناوری بیش از آن چه خود متصور هستند بر جامعه اثر می گذارند.

این بررسی که بین تاریخ 8 تا 9 آوریل انجام شده نشان می دهد که برخی از شرکت ها بین مردم از مقبولیتی که انتظار می رود برخوردار نیستند.

جالب است بدانید که در این نظرسنجی 20 درصد از پاسخ دهندگان،آمازون را به عنوان شرکتی مثبت که به رشد جامعه کمک می کند در نظر گرفته اند. با این حال اپل 11 درصد از آرا را دریافت کرد، در حالی که فیس بوک تنها با 10 درصد آرا در جایگاهی نا ایمن ایستاده است.

شاید بتوان بخشی از این افت و تنزل مقام فیسبوک را به موضوع حضور مدیر فیسبوک در کنگره و شرایط پیش آمده برای اهالی سیلیکون ولی مرتبط دانست.

افزون بر این ها می توان این موضوع را به نوعی مرتبط با اظهارات جدید تیم کوک دانست که به عنوان مدیر اپل اعلام کرده که هرگز اجازه نخواهد داد که شرکتش به وضعیت فاجعه باری مشابه با آن چه که برای فیسبوک رخ داده رو به رو شود.

رویکرد این نظرسنجی که به موضوع مفید بودن یا نبودن این شرکت ها برای کاربران می پردازد، یکی از جالب ترین مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد. بر اساس نتایج این نظرسنجی،پس از آمازون به عنوان صدر نشین، گوگل با 15 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.اپل با 11 درصد محبوبیت در مقام شوم ایستاد و شرکت های دیگری مثل لیفت و اسنپ و نتفیلیکیس نیز مقام های بعدی را به خود اختصاص دادند.

 

نظر شما