شناسهٔ خبر: 25144776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت الاسلام میرلوحی:

همایش تخصصی «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» در قم برگزار می‌شود

رئیس هیأت مدیره موسسه امام هادی(ع) گفت: این همایش روز یکشنبه 9 اردبیهشت ماه در محل همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار با پیام مراجع تقلید از ساعت 17 تا 19 برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس نشست خبری همایش «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» با حضور حجت الاسلام سیدمصطفی میرلوحی رئیس هیات مدیره موسسه امام هادی(ع) و اصحاب رسانه امروز صبح(دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) در ساختمان حوزه ریاست دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرلوحی در ابتدای این نشست با اشاره به حدیث متواتر ثقلین خاطرنشان کرد: قرآن مجید و اهل بیت دو میراث نبی اکرم(ص) است، در واقع اهل بیت(ع) ترجمان حقیقت و باطن قرآن است، آنچه به عنوان حدیث یاد می‌کنیم بخشی از معارف ما است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن مجید بدون حدیث کافی نیست، افزود: حتماً این مصحف آسمانی نیاز به مفسر و مبین دارد. به عبارتی دیگر حدیث حجت است.

رئیس هیأت مدیره موسسه امام هادی(ع) با بیان اینکه در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) مخالفت با حدیث آغاز شده بود، ابراز داشت: از زمان معصومین بزرگان برای حفظ و نوشتن حدیث تلاش‌های زیادی شده و در مقابل آن مخالفت‌ها و زندان‌ هم بوده است.

وی ادامه داد: در دهه اخیر یک موج روشنفکری در محافل باب شده است که وقتی قرآن است چه نیازی به حدیث داریم. نگرانی که 50 سال پیش شهید مطهری در این زمینه درست بود. چرا که برخی اعتقاد داشتند فقط قرآن کافی است، بنابراین در مقابل اسلام و معارف اهل بیت سلاح گشودند و امثال این افراد بودند که شهید مطهری را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به اینکه همایش تخصصی واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه در جوار حرم کریمه اهل بیت برگزار می‌شود: این همایش روز یکشنبه 9 اردبیهشت ماه در محل همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار با پیام مراجع تقلید از ساعت 17 آغاز و تا ساعت 19 ادامه داد، در آن آیت‌الله استادی و حجت‌الاسلام احمد احمدی رئیس انتشارات سمت سخنرانی خواهند کرد.

وی گفت: در این همایش از کتاب اعتبارسنجی حدیث شیعه نوشته سیدعلیرضا حسینی شیرازی از اساتید علم رجال و حدیث و شاگرد آیت الله شبیری زنجانی رونمایی می‌شود و قرار است به عنوان کتاب درسی در حوزه و دانشگاه تدریس شود.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه امام هادی(ع) در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره خروجی این همایش با توجه به اینکه علمای شیعه به نقش و جایگاه حدیث اذعان دارند، تصریح کرد: به علت اینکه نغمه‌هایی در داخل حوزه در این خصوص شاهد بودیم. برگزاری چنین همایشی ضروری بود. اهتمام به حدیث و دفاع از علما خودش یک حرکت ترویجی و تبلیغی است.

به گزارش فارس، در پایان این نشست از پوستر همایش  «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» رونمایی شد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر شما