شناسهٔ خبر: 25144734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش توئیتری دانشجویان خراسان شمالی/

#آیت-الله-مهمان-نواز تا پایان عمر، پای آرمان‌های امام و رهبری ایستاد/ امروز #چماق_فکر‌ها به این شخصیت‌ها حمله‌ور می‌شوند!

آیت‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان‌شمالی در مجلس خبرگان در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و باعث عزادار شدن مردم این استان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از بجنورد، روز گذشته آیت الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و باعث عزادار شدن مردم این استان شد.

این عالم عالیقدر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در هجدهم شهریورماه سال ۱۳۵۹، با حکم امام خمینی به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و بعد از ۳۲ سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن، از این سمت کناره گیری کرد.

وی در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۱ آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.

از روز گذشته و پس از شنیدن این خبر، کاربران فضای مجازی با انتشار توئیت هایی ضمن تجلیل از مقام و ایستادگی آیت الله حبیب الله مهمان نواز، برخی از ویژگی‌های وی از جمله ولایت مداری و ایستادن در مسیر انقلاب را برشمردند که بخشی از این واکنش ها را بررسی می کنیم.

مهدی علیپور در واکنش به این اتفاق نوشت: آیت الله مهمان نواز نمایندن مردم خراسان شمالی در خبرگان رهبری که تا پایان عمر خود به پای آرمان های امام و رهبری ایستاده بود،  امروز درسن۹۲سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

ایستادگی، پایداری در امور و پشتیبانی از ولایت فقیه از جمله خصوصیات این عالم ربانی بود.
روحش شاد و یادش گرامی

 

میلاد حضرتی با اشاره به سوابق انقلابی آیت الله مهمان نواز نوشت: آیت الله مهمان نواز، همیشه به مبارزات و سختی هایی که در این راه کشید، شناخته می شد و می شوند. ایشان امروز انقلاب و مردم مهمان نواز بجنورد را بدرود گفته و به سوی حق شتافت. یادشان گرامی

سجاد انصاریان با کنایه به افرادی که از مسیر انقلاب خارج شده اند، نوشت: آیت الله مهمان نواز هم از قدیمیان انقلاب بود و هم تا آخر انقلابی ماند. مسافر بین راهی طغیانگر نبود. او انقلاب را بهتر از این خرده پاها می شناخت که برای انقلاب و رهبرش آلترنیتیو مشخص می کنند.
#روحت_شاد
رونوشت: بهاری ها، اعتدالیون، اصلاح طلبان و اصولگرایان خاموش

 فائزه روشن نیز در واکنش به درگذشت ایشان نوشت: حس از دست دادن پدر
#آیت_الله_مهمان_نواز...
با امامِ شهدا محشور بشن

کاربر چشمک با اشاره به همراهی آیت الله مهمان نواز با رهبر انقلاب نوشت: امروز بجنورد عالمی وارسته و مردی شریف و انقلابی را از دست داد که سال ها یار امام و رهبر و خار در چشم منافقان و ضد انقلاب بود.
روحش شاد و راهش پر نور
#آیت_الله_مهمان_نواز

محمد معزی فر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد نیز نوشت: #آیت_الله_مهمان_نواز یار دیرین امام و رهبری عالم وارسته و مجاهد واقعی عرصه امام و انقلاب که تا پای جان، دست از مجاهدت های عمارگونه خودت نکشید، به دیار حق شتافت.
به حق #پدر_معنوی_استان شایسته ایشان بود.

کاربر نازی به همراهی ایشان با امام خمینی و امام خامنه ای اشاره کرد و نوشت: #آیت_الله_مهمان_نواز که موسس، مدیر و محور اصلی فعالیت های حوزه علمیه استان خراسان شمالی بوده است و تا آخرین نفس پای انقلاب امامان خمینی و خامنه ای ایستاد ،امروز دار فانی را وداع گفت.

علیرضا نجف زاده با انتشار دو بیت شعر ارادت خود به ایشان را نشان داد و نوشت: انالله و اناالیه راجعون ، مهمان خدا شدی تو ای حبیبِ الله / با رفتن خود دلم شکستی حبیبِ الله
ما نسل جوان روی تو را سیر ندیدیم و برفتی / پس روز قیامت شفیع ما باش حبیبِ الله

#آیت_الله_مهمان_نواز

کاربر بابک نیز با کنایه به افرادی که همواره به انقلابیون می تازند، نوشت: همانگونه که چماق به دست‌ها برای براندازی #اندیشه_انقلاب در قبل انقلاب به منزل آیت الله مهمان نواز و روحانیون مبارز حمله می کردند، امروز #چماق_فکرها به این شخصیت ها حمله ور می شوند! آیت الله مهمان نواز درگذشت؛ اما اندیشه اش ماند و با این چماق ها اندیشه صالح نمی میرد.

این واکنش ها در بین جوانان نشان داد راه و رسم انقلاب و مردان انقلاب همواره زنده است و با تخریب ها و حمله ها هیچ گاه جوانان از مسیر واقعی انقلاب خارج نخواهند شد.

نظر شما