شناسهٔ خبر: 25144204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشنهاد روسیه به مخالفان سوری برای جنگ با داعش در قلمون/ ادامه خروج مخالفان از قلمون

مخالفان سوری می‌گویند، روسیه به شورشیان سوریه پیشنهاد داده در منطقه قلمون شرقی به جنگ با داعش برخیزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، پیشنهاد روسیه به شورشیان سوری برای جنگ با داعش در قلمون شرقی در ریف دمشق بعد از حمله داعش به پایگاه‌هایی در این منطقه صورت می‌گیرد. این پیشنهاد درحالی ارائه شده که توافقی میان شورشیان و ارتش سوریه برای خروج افراد مسلح از قلمون شرقی صورت گرفته است.

از روزهای گذشته صدها تن از شورشیان و خانواده‌هایشان از شهرک‌های الرحیبه، جیرود، ناصریه و روستاهای دیگر این منطقه به موجب توافقی با روسیه خارج شده‌اند. قرار است بیش از 3000 تن به استان‌های حلب و ادلب در شمال سوریه منتقل شوند.

پیش از آن نیز شماری از شورشیان سوری براساس توافق دیگری با ارتش سوریه از شهر الضمیر در قلمون شرقی خارج شدند.

به گفته منابع سوری، سری نخست افرادی که از قلمون شرقی خارج شده‌اند شامل 1200 تن است که به حومه شرقی حلب رسیده‌اند و در مسیر خود به سمت منطقه جندیرس در حومه عفرین هستند.

سری بعدی مهاجران نیز در مسیر خود به سمت شمال سوریه هستند. برخی از اعضای هیئت تحریر الشام و احرار الشام به استان ادلب منتقل می‌شوند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که طی 24 ساعت گذشته بیش از 1150 فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از قلمون شرقی خارج شده‌اند.

به گفته مدیر مرکز نظارت بر آتش‌بس حمیمیم که وابسته به روسیه است، 35 اتوبوس 1117 فرد مسلح را به عفرین و 39 تن دیگر را به اردوگاه الرکبان منتقل کرده‌اند.

وی گفت که مجموع افراد مسلح و خانواده‌هایی که از جمعه از قلمون شرقی خارج شده‌اند به 2850 تن می‌رسد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما