شناسهٔ خبر: 25143910 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترین‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر

ذوب آهن تیم و قلعه‌نویی مربی هفته شدند/نفت تهران ناکام‌ترین و دلفی بهترین بازیکن هفته

دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر به اتمام رسید که طی آن ذوب آهن تیم هفته، امیر قلعه‌نویی مربی هفته، یونس دلفی بازیکن هفته و نفت تهران ناکام هفته انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری هشت دیدار به طور همزمان به پایان رسید. هفته بیست و نهم تکلیف آخرین تیم سقوط کننده را مشخص کرد و نفت تهران مقابل پارس جم بعد از مشکی‌پوشان دومین تیمی بود که راهی لیگ دسته اول شد. در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته ذوب آهن مقابل پرسپولیس به برتری دو بر یک رسید تا با توجه به توقف سایپا مقابل گسترش فولاد به جایگاه دوم جدول بازگردد.

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر

پدیده 2 - 1 سیاه جامگان  
ذوب آهن 2 - 1 پرسپولیس  
استقلال خوزستان 3 - 2 سپاهان  
سپیدرود رشت 0 - 0 فولاد  
تراکتورسازی 1 - 1 صنعت نفت آبادان  
سایپا 0 - 0 گسترش فولاد  
استقلال 3 - 2 پیکان  
پارس جنوبی جم 3 - 0 نفت تهران

* تیم هفته: ذوب آهن

ذوب آهن در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته میزبان صدرنشین لیگ برتر بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در این مسابقه توانستند چهارمین فصل باخت پرسپولیس را به این تیم تحمیل کنند. در بازی که حساسیت و زیبایی زیادی داشت پرسپولیس ابتدا توانست گل برتری را بزند اما شاگردان امیر قلعه نویی با عملکرد خوبی که داشتند توانستند با به ثمر رساندن دو گل در این مسابقه به برتری برسند.


* مربی هفته: امیر قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی بعد از سال‌ها توانست عنوان سرمربی تیمی مقابل پرسپولیس به برتری برسد، او برای اولین بار برانکو ایوانکوویچ را شکست داد و همچنین تیمش به رده دوم جدول بازگشت، تمام این اتفاقات سبب شد تا امیر قلعه‌نویی به عنوان مربی هفته لقب بگیرد.

 

* دلفی: بازیکن هفته

یونس دلفی یکی از جوانترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران است که توانسته عملکرد خوبی در هفدهمین دوره لیگ برتر داشته باشد. این بازیکن روز گذشته در پیروزی تیمش مقابل سپاهان نقش ویژه‌‌ای داشت و توانست دو گل از سه گل تیمش را در این بازی به ثمر برساند و یک پاس گل هم بدهد، روی هر سه گل به ثمر رسیده نقش مستقیم داشته باشد،‌عملکرد خوب باعث شد تا دلفی به عنوان برترین بازیکن هفته بیست و نهم لیگ برتر انتخاب شود.

امید ابراهیمی هم که در آخرین دقیقه توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند جزو بازیکنان خوب هفته بود.

 

* بازی هفته : استقلال- پیکان

در دیدار استقلال و پیکان دو تیم مجموعا پنچ گل به ثمر رساندند و بازی سراسر هجومی و سرعتی دنبال می‌شد. در این مسابقه جای تیم برنده دو بار تغییر کرد. در شرایطی که استقلال 10 نفره بود و همه کار این تیم را سخت می‌دانستند آبی پوشان توانستند در دقیقه 90 نتیجه بازی را تغییر دهند تا یکی از زیباترین مسابقات هفته بین این دو تیم رقم بخورد. هم پیکان و هم استقلال جزء تیم‌های بالای جدول بودند و نتیجه این مسابقه در تعیین تیم قهرمان هم سرنوشت‌ساز بود.

مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن و دیدار استقلال خوزستان و سپاهان هم از دیگر دیدارهای زیبای این هفته بودند.

 

* ناکام هفته: نفت تهران

بدون شک نفت تهران به تنهایی لقب ناکام هفته را در بیست و نهمین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران به خود اختصاص داد. نفت تهران یکی دو سالی از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد، در دیدار مقابل پارس جنوبی جم ضمن متحمل شدن سنگین‌ترین شکست هفته سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شد تا سریال ناکامی‌های این تیم در این هفته تکمیل شود.

 

گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر

19 گل: علی علیپور (پرسپولیس)

13 گل: مرتضی تبریزی (ذوب آهن)

11 گل: محمد قاضی (پدیده)، ساسان انصاری (سپاهان) و لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان)

9 گل: مهدی ترابی (سایپا)

8 گل: کی‌روش استنلی سوارز (ذوب آهن)، رضا خالقی فر (گسترش فولاد) و عیسی آل کثیر (نفت تهران)

انتهای پیام/ا

 

 

نظر شما