شناسهٔ خبر: 25143904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند:

زیرساخت های فکری و فرهنگی گردشگری مورد توجه قرار گیرد

بیرجند- رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند گفت: ایجاد زیرساخت های فکری و فرهنگی گردشگری در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا مجیدی در جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و فرهنگ اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری بیان کرد: در راستای توسعه این صنعت، تعامل بخش های دولتی و خصوصی برای هم افزایی توان ها ضروری است.

وی بیان کرد: بخش دولتی باید در کنار سیاستگذاری و نظارت، از بخش خصوصی حمایت قانونی کند و موانع را از سر راه بردارد.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی هم  باید فعالانه وارد عرصه شده و به بیان مشکلات اکتفا نکند و راه حل های کارشناسانه ارایه دهد.

وی زیرساخت های اعم از فکری و فرهنگی و سخت افزاری، اضلاع و بخش های درگیر با گردشگری، بازه های زمانی کوتاه، میان و بلندمدت در برنامه های اقدام و چشم انداز گردشگری را از محورهای اصلی این حوزه دانست و گفت: باید زیرساخت های فکری و فرهنگی گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

مجیدی با بیان اینکه بدون فراهم کردن زیرساخت های فکری و فرهنگی،  این صنعت رشد نمی کند، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان باید به این نکات کلیدی توجه کند و در دستور کار نشست های کارشناسی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته دانشگاهی و رسانه ای باید در اتاق حضور داشته و فرهنگ سازی کنند، بیان کرد: اگر می خواهیم  صنعت گردشگری منجر به تولید اشتغال شود، باید در لایه های مختلف اجتماعی این صنعت جایگاه مطلوب خود را پیدا کند.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه در رونق گردشگری باید سیاست ها مورد توجه باشد، اظهار کرد: باید قوانین پراکنده تجمیع شوند.

مجیدی همچنین زیرساخت های مادی و سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه در گردشگری، منابع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: باید در راستای آموزش منابع انسانی ، برگزاری دوره های حداقلی را در دستور کار  قرار داد.

مجیدی با بیان اینکه بخش گردشگری بر محور بخش خصوصی شکل می گیرد، افزود: باید بخش خصوصی را هرچه بیشتر وارد گردشگری کنیم و دولت نقش حمایتی و متوازن کننده را داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند، جاذبه ها را اصلی مهم برای گردشگری دانست و گفت: باید در راستای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های مادی و معنوی تلاش کرد.

مجیدی با تاکید بر اینکه ورودی های شهرهای استان  باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: ورودی ها نقش مهمی در جذب گردشگر و مسافران دارد.

وی عنوان کرد: کنسرسیوم استان های حاشیه کویر در حاشیه همایش سالگرد کویرلوت برگزار خواهد شد.

مجیدی با انتقاد از وضعیت کنونی پروازهای بیرجند بیان کرد: با کنسل شدن پروازها نباید انتظار داشته باشیم که ضریب اشغال هتل ها و مراکز اقامتی به بالای ۵۰ یا ۶۰ درصد برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معان بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: باید در راستای توسعه صنعت گردشگری و رفع موانع موجود تلاش کنیم.

محسن احتشام با اشاره به وجود کویر بکر و دست نخورده در خراسان جنوبی بیان کرد: این کویر علاوه بر اینکه مورد استقبال مردم داخلی بوده، توجه گردشگران خارجی را نیز به خود جلب می کند.

وی با بیان اینکه به مناسبت سالگرد ثبت جهانی کویرلوت، همایش بزرگی با محوریت اتاق بیرجند  در کویر لوت برگزار خواهد شد، گفت: استان های هم مرز با کویرلوت در این همایش شرکت خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه بازاریابی به معنای واقعی خود شناسایی، شناساندن و تقاضا نامیده می شود، افزود: بازاریابی ها باید به نقطه ای برسد که دست اندرکاران حوزه گردشگری را راضی نگه دارد.

نظر شما