شناسهٔ خبر: 25143849 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امروز در مصلای تهران شاهد خواهیم بود؛

رقابت فشرده 3 قاری با شانس کسب رتبه در روز پایانی مرحله مقدماتی

گروه مسابقات ــ در روز پایانی مرحله مقدماتی رشته قرائت تحقیق شاهد اجرای سه نفر از قاریانی که براساس گمانه‌زنی‌ها شانس‌های اصلی دریافت رتبه‌های برتر هستند، خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

تلاوت سه قاری شانس رتبه در روز پایانی مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا؛ روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در حالی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران آغاز می‌شود که در این روز شاهد تلاوت سه نفر از قاریانی که بیشترین گمانه‌زنی‌ها بر روی آنها برای کسب رتبه صورت گرفته است، خواهیم بود.
بر اساس برنامه در این روز سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان در این مسابقات در رشته قرائت تحقیق به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازد تا به این ترتیب تمامی نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی اجرای خود را انجام داده باشند.
نکته جالب روز انتهایی مرحله مقدماتی رشته قرائت این مسابقات اجرای نماینده‌های سه کشور ایران(سیدمصطفی حسینی)، ترکیه(محمدعثمان رمضانی) و افغانستان‌(علیرضا رضایی) است که بر اساس گفته‌های کارشناسان و سابقه تلاوت‌های این سه شرکت‌کننده، این سه قاری به لحاظ نوع تلاوت از بخت بیشتری نسبت به دیگر قراء برای حضور در مراحل پایانی و کسب رتبه از دیگر قراء برخوردار هستند و در این روز حداقل شاهد سه تلاوت زیبا و شنیدنی خواهیم بود که اتفاقاً پشت سر هم تلاوت خواهند داشت.
سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از روز 30 فروردین‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً آغاز به کار کرده است و از روز جمعه نیز رقابت‌ها آغاز شد. مصطفی اصفهانیان دیگر نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات، نیز روز یکشنبه با حضور در جایگاه به سه سؤال هیئت داوران پاسخ داد.
یادآور می‌شود، بر اساس این گزارش از بین نمایندگان ایران و در دو رشته حفظ کل و قرائت قرآن کریم و در دو بخش بزرگسالان و روشندلان، حالا تنها سیدمصطفی حسینی، قاری جوان کشورمان باقی مانده است تا با حضور در جایگاه تلاوت خود را انجام دهد.

انتهای پیام

نظر شما