شناسهٔ خبر: 25143723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار زاهدان:

ساماندهی ورودی های شهر در حال انجام است

زاهدان - ایرنا - شهردار زاهدان گفت: با توجه به اهمیت ورودی ها به عنوان ویترین و پیشانی هر شهر؛ ساماندهی ورودی شمالی این شهر با اجرای طرح های مختلف در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

عبدالقادر پربار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورودی شهر زاهدان از سمت شمال از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، لذا ضرورت بهسازی و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته که در این رابطه شهرداری زاهدان تا کنون طرح های مختلفی را انجام داده و برنامه ‌هایی را نیز در دست اقدام دارد.
وی افزود: شهرداری زاهدان با اجرای سه طرح کنارگذر، کندرو و سواره رو مساله ساماندهی بلوار یادگار امام(ره) را به عنوان یکی از ورودی های اصلی شهر در دستور کار خود قرار داده که تا کنون زیرسازی، ایجاد فضای سبز و جدول گذاری آن انجام شده است.
وی ادامه داد: اگر چه برای مدتی اجرای این طرح بنا به دلایلی متوقف شد اما با توجه به برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده قرار است به زودی موضوع آسفالت آن از طریق بخش خصوصی آغاز شود و سایر امور نیز در موعد مقرر پایان یابد.
شهردار زاهدان با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب در مسیر توسعه فضای سبز سطح شهر گفت: موضوع کمبود آب به عنوان اصلی ترین مانع در ایجاد، نگهداری و توسعه فضای سبز مطرح است که در این رابطه با توجه به هماهنگی‌ های انجام شده با دستگاه‌های مربوطه موضوع انتقال پساب تصفیه خانه شمال شهر به شبکه آبرسانی فضای سبز را با جدیت در دست پیگیری داریم.
پربار تصریح کرد: تا کنون 30 تا40 درصد از لوله‌ گذاری این طرح انجام شده و اجرای آن با اولویت آبرسانی به ورودی های شهر ادامه خواهد یافت.
وی در رابطه با ضرورت ساخت فضای سبز کمربندی شهر زاهدان نیز گفت: وجود نخاله ‌های ساختمانی در حجم بسیار بالا در محدوده‌ کمربندی مشکلاتی را ایجاد کرده که برنامه ‌ریزی شده تا به طور موقت تسطیح این نخاله‌ ها انجام شود.
وی افزود: پس از انتقال آب به این مکان نسبت به ایجاد و توسعه فضای سبز آن اقدام می شود اما انتظار داریم ارگان ها و دستگاه ‌های واقع در حاشیه‌ کمربندی در رابطه با تامین بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز آن با شهردار همکاری کنند.
وی اظهار داشت: به منظور رفع مسائل و مشکلات بلوار رسالت، موضوع تعریض آن در دستور کار قرار دارد که با توجه به وجود چند مسجد در مسیر تعریض ابتدا باید بحث جابجایی این مساجد به بهترین نحو ممکن به انجام برسد تا بتوانیم طرح مورد نظر را عملیاتی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در ساماندهی بلوار رسالت بسیار مهم و ضروری است لذا انتظار داریم مردم و تمامی ساکنان در محدوده‌ این بلوار نهایت همکاری و مشارکت را برای اجرای این طرح با شهرداری داشته باشند.
به گزارش ایرنا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «کلانشهر» شناخته می شود.
3042**6081

نظر شما