شناسهٔ خبر: 25143663 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال

نفت و انتظار پایان خوش در تهران / سرنوشت سومین تیم سقوط کننده مشخص می‌شود؟

بازی‌های هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال با حساسیت زیادی پیگیری خواهد شد؛ سه تیم برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کنند و سه تیم هم برای فرار از منطقه صعود امید دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نفت مسجد سلیمان با چندین هفته صدرنشینی در لیگ دسته اول به لیگ برتری شدن می‌اندیشد و چند تیم مدعی را به دنبال خودش می‌بیند. در قعر جدول هم پس از راه آهن تهران و صبای قم حالا دو بازی برای تعیین تکلیف سومین تیم سقوط کننده را مشخص می‌کند.

بازی‌های هفته سی سوم لیگ دسته اول امروز با پیگیری 9 دیدار از ساعت 17 به صورت همزمان پیگیری می‌شود.

بادران تهران - نفت مسجدسلیمان، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه کارگران تهران ‌
داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: مهدی الوندی، امیررضا آشورماهانی و مرتضی عابدی

نفت مسجد سلیمان یکی از تیم‌های موفق لیگ دسته اول فوتبال در فصل جاری بوده و از اوایل نیم فصل دوم صدر جدول رده بندی را در اختیار داشته و می‌شود گفت برنامه مدون برای صعود به لیگ برتر داشته است. شاگردان محمود فکری تنها به یک پیروزی نیاز دارند تا هدف بزرگشان را تیک خورده بدانند و هفته آینده تنها برای ادانه روند صدرنشینی در زمین حاضر شوند. بادران از تیم‌هایی بود که با بودجه دقیق و حساب شده پا به این فصل گذاشت اما فراز و نشیب‌ها آنها را در رده پنجم جدول جای داده تا تنها روی کاغذ برای صعود شانس داشته باشند و به نتیجه نگرفتن چهار تیم بالای جدول امید داشته باشند.

 

 اکسین البرز - خونه‌به‌خونه بابل، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه انقلاب ‌ کرج ‌
داور: حمید حاج ملک، کمک‌ها: حسن یوسفی، محمد عطایی و محمدرضا مهرگان

تیمی که با جواد نکونام آمار موفقی در کلین شیت‌ها کسب کرده بود در بازی‌های خانگی امتیازگیری بالایی داشت و حالا از نیم فصل دوم به همراه دراگان اسکوچیچ در قامت یک تیم مدعی باقی مانده است. خونه به خونه رده دومی امروز در خارج از خانه برابر اکسینی بازی می‌کند که به گفته سرمربی‌اش قرار است امروز فوتبال پاکی را به نمایش بگذارند و از صعود به لیگ برتر ناامید هستند. اکسین هم مانند سایر تیم‌های حاضر در این بازی‌ها مشکلات زیادی را تحمل کرد. اواسط فصل بود که هیئت فوتبال استان اعلام کرد قرار نیست تیم داری کنند. تساوی در بازی نساجی مازندران و فجرسپاسی شیراز می‌تواند در صورت شکست اکسین در بازی امروز، جشن صعود به لیگ برتر را برای خونه به خونه رقم بزند تا پیش از جدال با استقلال در فینال جام حذفی، روحیه مضاعفی کسب کنند.

 

نساجی مازندران - فجر سپاسی شیراز، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر
داور:‌سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر – مجید پورعلی

تیم‌های سوم و چهارم جدول رده بندی که 58 امتیازی هم هستند، بسیار آگاه هستند که تساوی به درد هیچ کدام یک از تیم‌‍‌ها نمی‌خورد و در صورت این نتیجه خونه به خونه می‌تواند برای لیگ برتر خوشحال باشد. پیروزی در این دیدار برابر فجرسپاسی بسیار دشوار خواهد بود چون هواداران پرشور نساجی محال است در این بازی حساس جو ورزشگاه وطنی را به جهنم تبدیل نکنند. تیمی که می‌توانست صدر جدول را در اختیار داشته باشد با برکناری پاشازاده، داوود مهابادی را انتخاب کرد و روند پرافتی را دنبال کرد تا با جواد نکونام دوباره اوج بگیرد. فجر از جمله تیم‌های موفق نیم فصل دوم بوده که به همراه سرمربی بی ادعایش با پیشرفت متداوم در بین تیم‌های بالای جدولی قرار گرفت.

 

شهرداری ماهشهر - ملوان بندرانزلی، ساعت ‌17‌، ورزشگاه شهدای ماهشهر ‌
داور: میثم حیدر، کمک‌ها: محمدرضا طالبی، حمید نادری و داریوش احمدی

دیدار این دو تیم یکی از بازی‌های بی اهمیت این هفته است و نادر دست نشان و علیرضا مرزبان برای تغییر جایگاه‌شان انگیزه دارند. شهرداری با مرزبان از منطقه سقوط فرار کرد و این سرمربی برای تیمی که آقای گل لیگ را در اختیار دارد، حداکثر تلاشش را انجام داد. دست نشان با ملوان برای صعود به دور بعد ناامید نبود اما مشکلات این تیم ریشه دار گیلانی در طول فصل آنقدر متوالی بود که قوی سفید انزلی برای لیگ برتری شدن باید یک فصل دیگر حداقل صبر کند.

 

مس کرمان - آلومینیوم اراک، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه امام علی ‌(ع) کرمان
داور: عباس صادقی، کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، محمدعلی رضایی و ایمان کهیش

دو تیم بی انگیزه دیگر. تیم‌های رده هفتم و دوازدهم لیگ برای این بازی اهمیت خاصی قائل نیستند و نهایتا یک یا دو پله با کسب سه امتیاز این دیدار صعود کنند. هر دو تیم فصل دشواری داشتند. مس کرمان از هفته بیست و دوم با هدایت دارکو دراژیچ این بازی‌ها را پیگیری کرد. دستیار پیشین لازوویچ و استیماچ روند متعادلی را پیش گرفت و مس را در میانه جدول قرار داد. حامد بصیری هم پس از استعفای علی حنطه سکان آلومینیوم را در دست گرفت و به عنوان یک سرمربی کم تجربه موفق به بقای تیم شهرش در لیگ شد.

 

آینده‌سازان برق جدید شیراز - گل‌گهر ‌سیرجان، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه شهید دستغیب شیراز ‌
داور: سامان سلطانی، کمک‌ها: هادی طوسی، مرتضی سلمان نژاد و عقیل جهانبازی

این سومین دیداری خواهد بود که امروز بین تیم‌های میانه جدولی برگزار و اهمیتی در صعود و سقوط سایر تیم‌ها یا طرفین مسابقه ندارد. شاگردان رحمان رضایی و وینگو بگوویچ تنها به ارائه بازی سالم و بدون هیاهو می‌اندیشند. برق در نیم فصل اول مدعی مناسبی برای صعود به لیگ برتر بود اما بعد از کوچ ستاره‌ها این تیم روند سابق را پیدا نکرد و با رضایی تنها به امتیازگیری برای بقا تلاش کرد.

 

مس رفسنجان - ایرانجوان بوشهر، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه شهدای رفسنجان
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: اسد حاج محمدی، امیرمحمد داودزاده و مصطفی بینش

مس با قرار گرفتن در رده دهم خیالی آسوده از بابت بقا داشته و این دیدار به منظور بقا در لیگ یکی برای ایرانجوان حساسیت عجیبی دارد. تیم 30 امتیازی بالاتر از صبای قم و راه آهن بیش از هر تیم دیگری خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می‌کند. تیم بوشهری برای بقا باید در دو دیدار آینده پیروز شود و چشم به ناکامی ماشین سازی و شهرداری تبریز داشته باشد.

 

 شهرداری تبریز - راه‌آهن تهران، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه اختصاصی شهرداری ‌تبریز  ‌
داور: میثم پورکریمان، کمک‌ها: عبدالعلی شکرگزار، علی رعیت و حامد سیری

قطعا این بازی برای سیروس دین محمدی و شاگردانش بهترین فرصت برای امتیازگیری خواهد بود. نماینده تبریز که به همراه سرمربی جدیدش نتایج رو به رشدی داشت در سه هفته گذشته شکست خورد تا با از دست دادن 9 امتیاز موجود با 38 امتیاز در رده چهاردهم جدول خطر سقوط را احساس کند. راه آهن هفته‌هاست سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده و برای پیروزی شهرداری گزینه مناسبی است و باید دید راه آهن در دو بازی پیش رو با توجه به اینکه چیزی برای از دست دادن ندارد، چگونه مقابل رقبا حضور پیدا می‌کند.

 

صبای قم - ماشین‌سازی تبریز، ساعت ‌17‌‌، ورزشگاه یادگار امام ‌ (ره) قم
داور: امید سعیدفر، کمک‌ها: بابک عباسقلی زاده، امیر قاسمی و ابوالفضل دوستی

دیگر نماینده تبریز یک پله پایین تر از همشهری‌اش قرار دارد و با یک تیم بالاتر از راه آهن مصاف می‌دهد. صبا با سه شکست پرگلی که پس از قطعی شدن سقوطش به لیگ دسته دوم داشته، جنجال زیادی به پا کرده و باید دید مقابل ماشین سازی که برای بقا به سه امتیاز نیاز مبرم دارد، چه نمایشی خواهد داشت.

نظر شما