شناسهٔ خبر: 25143533 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر علوم:

دانشگاه ها بر اساس نیازهای جامعه روی تحقیقات و فناوری متمرکز شوند

وزیر علوم با اشاره به ماموریت های این وزارتخانه در زمینه آموزش، پژوهش و فناوری گفت: فعالیت های وزارت علوم و دانشگاه ها باید با توجه به نیازهای جامعه بر روی تحقیقات و فناوری متمرکز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای نیازهای تخصصی سازماندهی شده و بر اساس نیازهای جامعه بیشتر روی بخش تحقیقات و فناوری برنامه ریزی کرده و در این خصوص متمرکز می شود.

وی تاکید کرد: این امر از باب اهمیت علم در تحکیم توسعه و از طرف دیگر به لحاظ حفظ توانایی های علمی جامعه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تصریح کرد: این سازمان از لحاظ ساختار، توانمندی علمی، پژوهشی و فناوری به بلوغ کافی رسیده است و این امر باید در مدیریت جدید نیز بیش از پیش ادامه یابد.

در این مراسم منصور غلامی، حکم علیرضا عشوری برای ریاست سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را به وی اعطا کرد و با اهدای لوح تقدیر از خدمات فتح الله مضطرزاده در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

در ابتدای این مراسم فتح الله مضطرزاده، رئیس سابق سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با ارائه گزارشی از فعالیت های دوران مسئولیت خود در این سازمان، برنامه هایی همچون راه اندازی شبکه علمی کشور و ثبت مرکز تحقیقاتی پروفسور سمیعی را از جمله این اقدامات برشمرد.

علی رضا عشوری رئیس جدید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز در تشریح برنامه های خود به مواردی همچون تقویت فضای انگیزشی و پژوهشی به منظور دسترسی به اهداف و ماموریت های سازمان، بسترسازی لازم برای صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی حاصل از فعالیت شرکت های دانش بنیان، برنامه ریزی برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای اختصاصی، برگزاری و میزبانی نمایشگاه های فن بازار با هدف تجاری سازی نتایج تحقیقات، استفاده بهینه از پتانسیل همکاری های بین الملل و ایفای نقش های منطقه ای برای برگزاری نشست ها و کارگاه های بین المللی اشاره کرد.

نظر شما