شناسهٔ خبر: 25143492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امروز رخ داد ؛

سفر رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به سیستان

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در سفر به شمال سیستان و بلوچستان، از نزدیک در جریان مشکلات ناشی از طوفان‌های شن و خشکسالی منطقه سیستان و شهرستان هیرمند قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ، حبیبی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در جریان سفر به سیستان  گفت: برای زندگی در شرایط خاص و کم آبی باید برنامه ریزی‌های دقیقی داشته باشیم و برای مقابله با پدیده خشکسالی باید از نظرات دانشمندان و پژوهشگران در حوزه‌های آب و بخش کشاورزی استفاده کرد.

حبیبی افزود: به پدیده خشکسالی نمی‌توان به عنوان یک حادثه نگاه کرد، چرا که این پدیده به مرور زمان رخ می‌دهد و خشکسالی به صورت خاموش خسارت وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کار‌های جمعیت هلال احمر حمایت و خدمات رسانی به مردم در شرایط بحرانی است، گفت: به زودی یک دوره آموزشی تبدیل ایده به کسب و کار (استار تاپ) با حضور محققان کشور در منطقه سیستان برگزار می‌شود.

پیری فرماندار هیرمند هم گفت: به علت کمبود آب و خشک بودن تالاب هامون و با شروع باد‌های ۱۲۰ روزه و گرد و خاک شدید این مشکلات برای مردم دو چندان می‌شود، که این امر نیازمند همت مسئولان برای یاری و کمک به مردم است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در این سفر از کانون دانش آموزی مدرسه طلوع شهرستان هیرمند هم بازدید کرد.

 

نظر شما