شناسهٔ خبر: 25143491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

« ابراهیم باه» در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد:

ضعیف بودن سطح آموزش قرآن در دانشگاه‌های گینه

گروه بین‌الملل ــ ابراهیم باه، حافظ کل قرآن از کشور آفریقایی گینه، توجه به قرآن در سطح دانشگاه‌های این کشور را ضعیف عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

  ضعف توجه به قرآن در دانشگاه‌های گینه

ابراهیم باه، نماینده کشور گینه در رشته حفظ کل قرآن در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این مطلب گفت: ما در گینه حافظان و قاریان زیادی داریم و قرآن به زبان محلی ما ترجمه شده و کودکان نیز در مدارس به حفظ قرآن توجه دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اهتمام و توجه به قرآن در دانشگاه‌های گینه نیز در سطح بالایی است، بیان کرد: سطح اهتمام به قرآن در دانشگاه‌های گینه بسیار کم است و تدریس علوم قرآن و اهتمام به این کتاب الهی بیشتر در سطح مدارس و حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد و افرادی که علاقه‌مند به فراگیری علوم قرآنی هستند، برای یادگیری این علوم به خارج از کشور می‌روند.

این حافظ قرآن در خصوص شیوه حفظ قرآن اظهار کرد: من اکنون 21 سال دارم و در 15 سالگی کل قرآن را در مرکز آموزش «دارالسلام» زیر نظر استاد «عثمان جابی» در پایتخت گینه حفظ کردم.

وی درباره استفاده از فضای مجازی و اینترنت در زمینه آموزش قرآن در گینه گفت: متأسفانه علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی علمای ما مبنی بر آگاهی دادن به کودکان و جوانان برای استفاده بهتر از اینترنت و فضای مجازی، نوجوانان و جوانان غالبا استفاده نامناسبی از این فضا دارند.

یادآور می‌شود، جمهوری گینه، کشوری است در شمال غربی آفریقا که در سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد. پایتخت آن کوناکری است و جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر و زبان رسمی آن فرانسوی است. زبان‌های بومی رایج آن عبارتند از فولانی، مالینکه و سوسو. این کشور در دوم اکتبر ۱۹۵۸ از فرانسه مستقل شده‌است. واحد پول گینه فرانک گینه است. ۸۵ درصد از جمعیت این کشور مسلمان و ۱۰ درصد از مردم این کشور نیز مسیحی‌اند.

انتهای پیام

35

نظر شما