شناسهٔ خبر: 25143379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی؛

ثبت 22 میلی متر باران در آذربایجان شرقی

نصر: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در 48 ساعت گذشته به طور متوسط 22 میلی متر باران در استان باریده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی،  افزود: در این مدت هریس با 44.6 میلی متر و میانه با 3.9 میلی متر به ترتیب بیشترین و کمترین بارندگی را شاهد بودند و میزان بارش در تبریز 22.4 میلی متر گزارش شده اس

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری تاکنون 225.5 میلی متر بارندگی در استان باریده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.7 درصد افزایش یافته است؛ در سال زراعی گذشته در این مدت 178 میلی متر بارش روی داده بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان بارش در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت 12.5 درصد افزایش یافته است، یادآوری کرد: در این مدت میزان بارش در بلند مدت 200.5 میلی متر گزارش شده بود.

اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته نیز بیشترین بارش از شبستر با 22.8 میلی متر و کمترین بارش از میانه با 2 میلی متر گزارش شده و در چاراویماق نیز بارندگی روی نداده است.

وی گفت: طی این مدت میانه با 24 درجه و اهر، مرند و ورزقان با صفر درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند و دمای هوای تبریز در گرمترین زمان 19 درجه سانتی گراد و در سردترین زمان 3 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

اشجعی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی طی 48 ساعت آینده ادامه خواهد داشت، افزود: هوای استان در این مدت همراه با بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار و آذرخش و در نواحی سردسیر و مرتفع به صورت برف و در نواحی مستعد به صورت تگرگ خواهد بود.

آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما