شناسهٔ خبر: 25143203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تعهد تولیدکنندگان و ایثار مردم؛ لازمه تحقق شعار سال

گروه اجتماعی- نماینده مردم همدان در شورای خبرگان رهبری بیان کرد: تعهد تولیدکنندگان و ایثار مردم لازمه تحقق شعار امسال است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو شورای خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: «حمایت از کالای ایرانی» که امسال توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد، یک وظیفه دینی و ملی در جهت مبارزه با بیکاری و مشکلات اقتصادی است، در وهله اول بر دولت و دولتمردان و سپس بر مردم و بخصوص روحانیون و حوزه های علمیه واجب است.
وی با اشاره به اینکه این وظیفه دینی و ملی نیاز به تبیین در عرصه های مختلف دارد و مربوط به قشر خاصی نیست، افزود: علاوه بر اینکه این مفهوم بایستی تبیین شود نیاز است همه به آن وفادار باشیم.
رئیس حوزه های علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: لیستی از محصولات ایرانی که قابل رقابت و مشابه اجناس خارجی هستند به صورت جامع و کامل معرفی شود تا مردم نسبت به آن مطلع شوند.
عضو شورای خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از محصولات ایرانی دارای کیفی خوب و مناسبی هستند، اضافه کرد: ایران از گذشته در عرصه پوشاک حرفی برای گفتن داشته است، پوشاک ایرانی به نسبت محصولات چینی شاید قیمت بیشتری داشته باشد اما از کیفیت بالاتری برخورد است، اما در محصولاتی که نسبت به اجناس خارجی کیفیت پایین تری دارد، مانند برخی وسایل برقی نیاز است که استاندارد سازی ها، نظارت و کنترلی بر کیفیت آنان صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه اگر استانداردسازی ها و توجه به کیفیت در قدم اول مورد توجه مسئولین و تولیدکنندگان قرار بگیرد مردم از آن اجناس حمایت خواهند کرد، ادامه داد: تعهد تولیدکنندگان و ایثار مردم لازمه تحقق شعار امسال است.
آیت الله موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: در خطبه های نماز جمعه، مصاحبه ها، صدا وسیما، مراکز مختلف، مدارس و دانشگاه ها و ... نیاز است تبیین شود که راه افتادن چرخ تولید و برطرف شدن بیکاری در تحقق حمایت از کالاهای ایرانی نهفته است، در این صورت زمینه اشتغال جوانان و مشکلات مربوط به آن رفع می شود.
انتهای پیام

نظر شما