شناسهٔ خبر: 25143156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اطلاعیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران

روابط عمومی شورای نگهبان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه ای ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد انقلابی را گرامی داشت.

متن اطلاعیه روابط عمومی شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً
سوره احزاب، آیه 23

بعثت حضرت محمد(ص) و هدیه دین مبین اسلام به انسان، تحقق وعده ای الهی بود که پیامبران دیگر  منتظرش بودند تا رسالت شان تکمیل شود و او که رحمه للعالمین است، آمد که زنجیر از پای بشر بگشاید و بارهای سنگینی که به ناحق بر دوش بشر نهاده شده بود را بردارد و او را به رستگاری رهنمون شود.

و این آغاز مصافی جدید بین جبهه حق و باطل بود که مجاهدانی مؤمن و مخلص را طلب می کرد که جان شان لبریز از شوق جهاد باشد و مقاومت و صبر در راه خدا را به جان بخرند و الحق که بقای اسلام ناب محمدی سرشار از ایثار و جانفشانی مجاهدانی است که افتخار حقیقت جویی بر سینه دارند و نامشان تا همیشه تاریخ خواهد ماند و بی گمان سالار و پرچمدار این دردانه های خلقت، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که تمام هستی خویش را با خدا معامله کرد تا نور هدایت الهی باقی و شاه راه رستگاری روشن بماند.

در دوران معاصر نیز، که بار دیگر جهان می رفت تا شاهد سلطه بی چون و چرای باطل اندیشان باشد، بزرگ مردی از تبار پیامبر، پای در راه اسلاف پاک خویش نهاد و با تأسی به مکتب اهل بیت و عاشورا، انقلابی را بنیان نهاد که لرزه بر جان طواغیت زمان انداخت و این آغاز مجدد یک رویارویی تمام عیار بین دو جبهه حق و باطل بود. در این معرکه پرخطر، با ابتکار معجزه گون امام و تأسیس نهادی مقدس به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردانی مؤمن و شجاع اسلامی پای به میدان جهاد نهادند که حضرت امام خمینی (ره) شهدای شان را چون شهدای صدر اسلام در پیشگاه مقدس ربوبی، ارزشمند و مورد عنایت حق تعالی و اولیای اسلام خواند.

پاسداران جان برکف انقلاب اسلامی از ابتدای تأسیس نهاد مقدس سپاه، در سایه ولایت مداری محض و اطاعت همه جانبه از ولی فقیه زمان، با باور مؤمنانه به وعده های الهی در  عرصه های متفاوت، حضوری مقتدرانه داشته اند و حاصل این حضور پربرکت، امنیت، اقتدار و عزت روزافزونی است که ایران اسلامی از آن برخوردار است. بی تردید پیروزی در جنگ های پیچیده با مزدوران تکفیری استکبار جهانی که از افتخار پاسداران مؤمن است و محبوبیت آنها در میان مردم مسلمان جهان را رقم زده است، هیچگاه با تکیه صرف بر ادوات و مهارت های نظامی حاصل نمی شد و حقیقتا این میدان، تجلی گاه ایمان و خداباوری سپاه بود که  کابوس دشمنان اسلام شده و پاسداران مؤمن را به خار چشم دشمنان و بدخواهان خارجی و داخلی تبدیل کرده است.

 بحمدالله آنچه که امروز بیش از پیش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشهود است وحدت و همدلی عمیق و مستحکمی است که در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و در روزهای اخیر به زیباترین شکل در کلام فرمانده محترم کل ارتش هویدا شد و  بدخواهان این نظام برآمده از خون شهدا را بیش از پیش ناامید کرد.

ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهان غیور و آحاد پاسداران رشید، یاد و خاطره شهدای گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حماسه سازانی که دلاوری های آنان بر تارک تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می درخشد را گرامی می داریم و از خداوند متعال، دوام توفیق سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی، ظل توجهات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و تدابیر و منویات فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) را خواستاریم.

اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما