شناسهٔ خبر: 25143107 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نبوت و امامت بزرگترین نعمت خداوند برای بشر است

گروه معارف- مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بزرگترین نعمت خداوند بر اساس آموزه های خداوند متعال در قرآن کریم، نبوت و امامت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام حمید واحدی زاده، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز گذشته دوم اردیبهشت ماه در مراسم جشن شعبانیه ضمن تبریک عید بزرگ شعبانیه به تکریم و ارزش والای این عید بزرگ پرداخت و تصریح کرد: همه ما فطرتاً پاک و خداپرست و محب اهل بیت هستیم لذا خداوند را به خاطر این نعمت عظیم و عزیزش شکر می کنیم.
واحدی زاده با طرح این سئوال که بزرگترین نعمت خداوند چیست؟ ادامه داد: بزرگترین نعمت خداوند بر اساس آموزه های خداوند متعال در قرآن کریم، نبوت و امامت است.
وی با اشاره به آیه شریفه « لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَی الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ...» بیان کرد: خداوند متعال منت گذاشت بر مومنان و پیامبر(ص) را نازل کرد.
واحدی زاده افزود: اگر ما به سفینه نجات امام حسین (ع) متمسک شویم، زندگی ما مثمر ثمرخواهد بود. بنابراین هرکسی که طرفدار خوبی ها و عامل به خوبی ها باشد از این کشتی نجات و انوار الهی بهره مند خواهد شد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه در پایان سخنان خود به حدیثی از امام حسین (ع) که اشاره کرد و گفت: ایشان می فرماید:« ایمان هیچکس کامل نخواهد شد، مگر اینکه چهار خصلت اخلاق خوب، بخشندگی، پرهیز از سخنان بیهوده و انفاق کردن مال در او باشد» بنابراین امیدواریم که بتوانیم به فرموده های امامان معصوم عمل کنیم و در دنیا و آخرت با ایشان محشور شویم.
یادآور می شود؛ اجرای موسیقی، استند آپ کمدی و برگزاری مسابقه در بین دانشجویان، از دیگر برنامه های این مراسم بود و در پایان مراسم به برندگان به قید قرعه هدایایی از طرف نهاد رهبری اهدا شد.
انتهای پیام

نظر شما