شناسهٔ خبر: 25142978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گرد و غبار؛ مسئله‌ای بین‌المللی که حل آن در گرو همدلی در سطح جهانی است

گروه اجتماعی - دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی گردوغبار در ایلام گفت: این همایش با محوریت بررسی عوامل پیدایش و گسترش این پدیده، پیامدهای ناشی از آن و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار 5 تا 7 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایکنا از ایلام، دکتر نورالدین رستمی، دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی گردوغبار در ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع گردو غبار موضوعی است که نمی‌توان برای آن مرزبندی کرد بلکه مسئله‌ای بین‌المللی است که حل آن در گرو همدلی در سطح جهانی است.
وی با بیان اینکه گرد و غبار دو منشاء طبیعی وانسانی دارد که هر چند منشاء طبیعی شاید در دسترس انسان نباشد اما خود انسان وارد این معادله شده و عوامل غیرطبیعی گرد و غبار را شکل داده است، تصریح کرد: اگر انسان بتواند تاثیر منفی نداشته باشد مشکل گرد و غبار خیلی حاد نیست به این مفهوم که موضوعاتی مانند ناامنی و  جنگ، بر این پدیده موثر است و  با تعاملات سیاسی می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد.
دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار با تاکید بر اینکه در موضوع ریزگردها باید به دنبال درمان باشیم نه اقدام تسکینی از قبیل توزیع ماسک، گفت: ایجاد پوشش گیاهی در صورتی موثر است که در منطقه برداشت انجام شود، ایران در منطقه رسوب‌گذاری قرار دارد و هر چه اقدام در این منطقه صورت گیرد کارهای تسکینی است.
رستمی تصریح کرد: ترغیب عراق و انسجام بین‌المللی برای حل ریشه ای معضل گرد و غبار از اهداف این همایش است و هدف ما این است که از ریشه این معضل از سرچشمه بخشکانیم به همین دلیل هم از مسئولان اجرایی عراق و هم از فعالان علمی این کشور برای حضور در این همایش دعوت شده است.
انتهای پیام

نظر شما