شناسهٔ خبر: 25141989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

لاریجانی در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شاهد مجلس:

روحیه جانبازی و مجاهدت کلید حل مشکلات کشور است

رئیس مجلس گفت: حل مشکلات کشور به روحیه جانبازی و مجاهدت نیاز دارد و باید با دقت و سرعت برای اداره کشور تلاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شاهد مجلس شورای اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام سجاد (ع) گفت: ارزش روز پاسدار به این خاطر است که مصادف با ولادت امام حسین (ع) بوده و ما قدردان مجاهدت سپاه پاسداران جمهوری اسلام ایران هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاسیس سپاه پاسداران در سال ۵۸ در روز تولد امام حسین (ع) انجام شد و این نهاد تلاش های زیادی در مبارزه با گروهک های ضدانقلاب و همچنین در دوران دفاع مقدس داشته است که فراموش شدنی نیست. این نهاد برای صیانت از دستاورد های انقلاب بسیار تلاش کرده و ان شاء الله این راه را ادامه می دهد.

لاریجانی با تبریک سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز گفت: برای مجلس افتخار بزرگی است که تعدادی از نمایندگان و کارکنان قوه مقننه از جانبازان کشور یا از فرزندان شهدای عزیز هستند. در مجلس ۵۷ نفر از نمایندگان جانباز هستند و در دفاع مقدس برای صیانت از آرمان های انقلاب حضور داشتند. همچنین ۵۳ نفر از کارمندان مجلس، ۱۹ بازنشسته نهاد، ۲۷ نفر از یگان حفاظت مجلس، ۳ نفر از کارمندان کتابخانه مجلس و ۳ نفر از کارمندان مرکز پژوهش های مجلس که در مجموع ۱۶۲ نماینده و کارمند از مجلس از جانبازان عزیز هستند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس از فرزندان شهدای عزیز کشور بوده و و ۲۵ نفر از کارکنان مجلس، ۲ نفر از کارمندان کتابخانه، ۵ نفر از کارمندان مرکز پژوهش های مجلس و در مجموع ۴۸ نفر از نمایندگان و کارکنان قوه مقننه از فرزندان شهدای عزیز کشورمان هستند.

وی تصریح کرد: مجموعاً ۲۱۰ نفر از نمایندگان و کارکنان مجلس یا جانباز بوده و یا از بیت شریف شهدا هستند و این افتخار بزرگی محسوب می شود و بیانگر این است که مجلس، نهادی مردمی است. این موضوع بسیار ارزشمند است که بخش قابل توجهی از نمایندگان و کارکنان قوه مقننه این ویژگی را دارند.

لاریجانی با بیان اینکه جانبازان، شهدای زنده هستند، گفت: هر وقت آقای جعفرزاده را در مجلس می بینم، به حال ایشان حسرت می خورم، جانبازان خیلی با زحمت، کار و تلاش می کنند، اما روحیه استقامت در آنها بالاست. در دوره ای، کشور نیاز به مجاهدت در میدان دفاع مقدس داشت که شهدا، جانبازان و رزمندگان کشور مجاهدت کردند. این خصلت باید حفظ شود، همچنان که مقام معظم رهبری مکررا می فرمایند باید مدیریت جهادی داشت، معنایش این است که این خصوصیت های خوب حفظ شود. البته امروز میدان عوض شده، اما حل مشکلات به همان روحیه جانبازی و جهادی نیاز دارد و باید با دقت و سرعت و فداکاری برای اداره کشور تلاش کرد.

وی با بیان اینکه رزمنده و مجاهد با همه هستی شان برای رفع مشکلات انقلاب تلاش می کنند، افزود: طبیعی است شرایط اقتصادی کشور نسبتاً حساس است، اما اگر روحیه مجاهدت باشد، دستگاه های اداری، پارلمان و قوه قضائیه پرتحرک می شوند، بنابراین نیازمند حفظ روحیه از خودگذشتگی در راه انقلاب هستیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: مقام معظم رهبری نکته سنجیده ای را فرمودند که "کشوری می تواند در شرایط مختلف سربلند باشد که این انسان های مجاهد در کار ها و تصمیم گیری ها حضور داشته باشند"، بنابراین این یک ظرفیت ملی محسوب می شود که تعداد زیادی از کارگزاران کشور از بیت شریف شهادت، اهل مجاهدت و جانبازی هستند.

لاریجانی اظهار داشت: اینکه تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس از جانبازان یا از بیت شریف شهادت بودهد یا سابقه رزمندگی داشتند، افتخار بزرگی برای مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدوارم آینده کشور با این روحیه مجاهدت و ایستادگی و به کارگیری خلاقیت در روش های مدیریت جهادی، خوب و درخشان باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما