شناسهٔ خبر: 25141906 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

شوشتری در نطق میان دستور:

راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان نیازمند تأمین منابع مالی از محل فاینانس است

نماینده مردم قوچان در مجلس خواستار اقدام وزارت راه در خصوص تکمیل پروژه راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان از طریق منابع مالی فاینانس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، هادی شوشتری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به جهانگیری و آخوندی گفت: با تأمین منابع مالی از محل گزینه خارجی فاینانس در خصوص عملیاتی و اجرایی کردن پروژه راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان اقدام کرده، همچنین در خصوص شروع عملیات اجرایی قطعه دوم آزادراه مشهد-چناران-قوچان با هدف ایجاد یک ورودی جدید به دومین کلانشهر مشهد از محور شمال کشور تذکر می دهم.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص راه روستایی تصریح کرد: اتمام پروژه راه روستایی محور بیرم آباد، امیرآباد، بهار اولیا و بهار سفلی در شهرستان فاروج استان خراسان شمالی و همچنین مسیر مشکانلو و زیدانلو در شهرستان قوچان استان خراسان رضوی را خواستاریم.

وی افزود: همچنین لازم است نسبت به تکمیل و تأمین روشنایی تونل محور قوچان-باج گیران- عشق آباد ترکمنستان اقدام شود و از سوی دیگر نسبت به ثبت ملی شهر فاروج به عنوان پایتخت آجیل کشور و ارتقای نمایندگان شهرستان قوچان به سطح اداره تذکر می دهم.

شوشتری در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تکمیل مجتمع فرهنگی-هنری شهر قوچان تذکر داد و گفت: همچنین لازم است نسبت به تکمیل ساختمان کتابخانه تربیت، یادمان آرامگاه چهره ماندگار موسیقی مقامی کشور مرحوم حاج قربان سلیمانی و ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره پیران و بزرگداشت جعفرقلی شاعر بزرگ کرمانش ادام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه اندازی مجدد و استفاده بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده در خصوص مجتمع دوچرخه سازی و کارخانه کاشی طوسی در سالی که مزین به حمایت از کالای ایران از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است نیز تذکر داد.

وی در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: توسعه و گسترش سرمایه گذاری های جدید در شرکت سیمرغ واحد قوچان را خواستاریم و وزیر کشور نیز باید نسبت به ارتقای فرمانداری قوچان به سطح فرمانداری ویژه و ابلاغ بخش های جدیدالتأسیس اترک و ارتقای سه نقطه روستایی شهر کهنه، مرزرج و آلماجوق به عنوان نقطه شهری و تأسیس شهرداری در آن و همچنین تأسیس بخش سنگر در شهرستان فاروج و شناخت سه نقطه روستایی مایوان، چری و خرق به عنوان شهر و تأسیس شهرداری در آن را خواستاریم.

شوشتری در ادامه خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: اجرای خط میانی سد تبارک قوچان تا تصفیه خانه با هدف پایدار آب شرب شهری و همچنین به مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب و موافقت کمیته تخصصی آب با  بند خارکی خرق در استان خراسان شمالی را خواستاریم.

نماینده مردم قوچان در مجلس در ادامه خطاب به وزیر بهداشت در خصوص ارتقای مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان به سطح دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اینکه جمعیت 450 هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد تذکر داد و در ادامه خطاب به ربیعی بیان داشت: اختصاص سازمان مرکز درمانی و شروع عملیاتی اجرایی ساختمان پلی کلینیک در سال جاری را خواستاریم.

وی در ادامه در خصوص حوزه وزارت کشور بیان داشت: در خصوص تسریع در اجرای 12 نقطه ورزشی محلات شهر قوچان با توجه به تأمین منابع و هزینه پروژه مذکور و علت تأخیر در اجرای آن تذکر دارم.

شوشتری در ادامه خطاب به وزیر علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: در خصوص احداث سالن ورزشی، تالار اجتماعات، کتابخانه و سالن سلف سرویس دانشگاه صنعتی قوچان همچنین در حوزه دانشگاه فنی و حرفه ای شروع به کار آموزشگاه دختران تذکر می دهم.

این نماینده همچنین درباره علت تأخیر شرکت سرمایه گذاری هلال در اجرای طرح سرمایه گذاری سوال کرد و خطاب به نوبخت افزود: در خصوص تأمین اعتبار و جبران خسارات کشاورزان قوچان و فاروج به علت بارش برف و سرمای شدید بهاری و از بین رفتن محصولات و تولیدات باغی و کشاورزی این شهرستان تذکر می دهم.

وی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: نسبت به تجهیز و نوسازی مدارس کشور و تکمیل استخر دانش آموزی قوچان و احداث مرکز رفاهی فرهنگیان شهرستان فاروج اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر نفت خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه گازرسانی در حوزه انتخابیه و تعیین تکلیف پروژه گازرسانی به شهر باج گیران و 12 روستای باقی مانده شهرستان قوچان و احداث جایگاه تأمین و عرصه فراورده های باج گیران که نقطه صفر مرزی است، تذکر می دهم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما