شناسهٔ خبر: 25141905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار البرز:

حمایت از کالای ایرانی به راهبرد آموزش در مدارس تبدیل شود

کرج - ایرنا- استاندار البرز گفت: حمایت از کالای ایرانی و گسترش امید باید به یک راهبرد در مدارس این استان در سال 97 تبدیل شود تا جامعه رشد اقتصادی پیدا کند و کیفیت زندگی به سبک ایرانی - اسلامی ارتقاء یابد.

صاحب‌خبر -

محمد علی نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: راهبرد آموزش و پرورش در سال 97، تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی و گسترش امید و نشاط در مدارس است که باید برای آن برنامه های کیفی و متنوع با رویکرد آموزشی و فرهنگ سازی داشت.
وی با اشاره به اینکه خانواده مهم‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم است، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم دامن پدر و مادر، خانه و خانواده نخستین مدرسه تعلیم و تربیت است.
وی خاطر نشان کرد: اخلاق، معنویت، مهارت و خلاقیت چهار کلید واژه و راهبرد مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان در سال 97 است.
وی یادآورشد: هدف‌گذاری ما در همه برنامه‌های آموزش و پرورش، حرکت در مسیر شعار سال و حمایت از کالای ایرانی است.
استاندار البرز با بیان اینکه فرهنگ‌سازی این مقوله مهم باید در جامعه دانش آموزان و فرهنگیان اتفاق بیفتد، تصریح کرد: خود ما نیز باید برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها در راستای عملیاتی کردن حمایت از کالای ایرانی، اعتقاد، باور و تعصب داشته باشیم.
نجفی اضافه کرد: ما باید شعاع اندیشه، تفکر و نگرش خودمان را نسبت به شرایط تغییر دهیم.
وی در ادامه به نقش مهم خانواده در حمایت از کالای ایرانی پرداخت و افزود: برای حمایت از اقتصاد کشور نیاز به رونق یافتن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور داریم که در مدارس باید به این مهم توجه شود.
وی بیان داشت: در راستای تحقق شعار سال با نام حمایت از کالای ایرانی، دولت، تولید کنندگان و مصرف کنندگان سه راس یک مثلث هستند و فرهنگ سازی حمایت از تولید در این زمینه نقش مهمی ایفا می کند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز باید فرهنگ سازی در راستای ترویج حمایت از کالای ایرانی از سوی مصرف کنندگان را باید مدنظر قرار دهد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535

نظر شما