شناسهٔ خبر: 25141878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گسترش اعتیاد بی ارتباط با شرایط اجتماعی نیست

خبرگزاری شبستان: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداری هرمزگان، با بیان اینکه گسترش اعتیاد را بی ارتباط با شرایط اجتماعی ندانست و گفت: اعتياد به مواد مخدر مساله ای مستقل و غیر مرتبط با شرايط اجتماعي نيست بلكه ارتباط مستقيم با مسائل اجتماعي دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی استانداری، بهروز اکرمی در نشست کمیته تخصصي توسعه مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، تاکید کرد: همه دستگاه های عضو كميته مشاركت های مردم نهاد در استان جهت اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر و همچنين پيشگيری از سوء مصرف و آگاه سازی خانواده ها در این زمینه، يك برنامه ريزی منسجم و كارآمد داشته باشند.

 

وی بر استفاده از پتانسیل حوزه روحانیت در فعاليت های پيشگيری از اعتيادتاکید کرد و افزود: روحانيون در مساجد سراسر استان حضور فعال و مستمر دارند و می توانند خانواده ها را بيشتر در خصوص آثار سوء مصرف مواد مخدر آگاه سازند.

 

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نقش رسانه ها در برنامه های ارتقاء سلامت و پيشگيری از اعتياد را بسیار مهم دانست.

 

اکرمی با اشاره به نقش رسانه، بیان کرد: بيشترين انتظار از تاثير دخالت و فعاليت رسانه ها، افزايش آگاهی و اطلاعات مردم درباره اعتياد بوده و صدا وسيما و مطبوعات بايد ضمن بازنگری در ساختار و محتوای بعضي از برنامه های اين حوزه، زمينه تغيیر نگرش و باور را در مردم ايجاد كرده و از اين طريق در پيشگيری از اعتياد مشاركت موثر داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از همگرايی و هم افزایی سازمان های مردم نهاد در استان می توانیم، توانمندی های فردی را به اثرگذاری های كلان تبديل كنيم و حتی اين توان در سازمان های مردم نهاد وجود دارد.

 

 

 

نظر شما