شناسهٔ خبر: 25141694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، عنوان کرد؛

"تبریزیم" جانی تازه در رگ های تئاتر تبریز

نصر: مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، گفت: تبریزیم جان تازه ای در رگ های تئاتر تبریز دمیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، عصر امروز نشست خبری پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز "تبریزیم" با حضور "حسین آذرنیا" مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و جمعی از اصحاب مطبوعات و رسانه های استان، برگزار شد.

آذرنیا در این نشست ضمن بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی "تبریزیم"، تخصصی‌ترین جشنواره شهرداری تبریز است که این بار ضمن تقارن با رویداد بزرگ تبریز 2018 به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جشنواره که در جایگاه خود خیزشی عظیم در حوزه هنر نمایشی در سال های اخیر است بالغ بر ۱۷۰ هنرمند داخلی و خارجی شرکت دارند، این جشنواره از 5 الی 10 اردیبهشت همزمان با افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 ، با حضور 10 کشور برگزار خواهد شد.

وی کشور های عراق، تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان، آلمان، اتریش، جمهوری آذربایجان، ترکیه، مقدونیه و گرجستان را از جمله کشورهایی عنوان کرد که موفق به حضور در این دوره از جشنواره تئاتر تبریزیم شده اند.

مدیر عامل  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز  با اشاره به اینکه در این جشنواره 32 نمایش اجرا خواهد شد، ادامه داد: 14 نمایش در بخش رقابتی از تبریز، ۱۲ نمایش خارجی و ۶ نمایش از منتخبین جشنواره‌های ملی در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

 آذرنیاآغاز پنجمین دوره جشنواره تبریزیم را  از کمپ اصلی و آمفی تئاتر روباز در مجموعه ائل گلی عنوان کرد و گفت: همزمان با افتتاح رسمی رویداد بزرگ تبریز 2018 ، جشنواره بین المللی تبریزیم نیز فعالیت خود را مورخ پنجم اردی بهشت ماه 97 آغاز خواهد.

وی با تاکید بر اینکه بخش رقابتی این جشنواره تنها بین آثار شرکت کننده بومی انجام خوهد شد، ادامه داد: در مجموع ۳۲۰ طرح از استان به بخش رقابتی ارسال شد که ۹۷ طرح پذیرش و آماده بازبینی گردید که در نهایت ۱۴ نمایش برای بخش رقابت راه یافت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به بخشمنتخبین و مروری جشنواره اشاره کرد و گفت: در این بخش نمایش‌های منتخبی که در جشنواره‌های تئاتر ملی موفق به کسب مقام شاخص شده اند، اجرا خواهند شد.

آذرنیا در پایان سخنان خود در خصوص موضوعات جشنواره تئاتر نیز گفت: مرور جشنواره‌های منتخب سال‌های گذشته، سلامت، جهاد و مقاومت، مذهبی، ملی و آیینی بخش‌های مختلف این جشنواره هستند، شایان ذکر است که تمام حوزه های نمایشی اعم از نمایش خیابانی، پانتومیم، بدون کلام، عروسکی و کودک در چهارچوب قانون نمایش کشور ، اجرا خواهد گردید.

انتهای پیام/

نظر شما