شناسهٔ خبر: 25141646 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

دبیر اجرایی لیگ جهانی والیبال نشسته در گفت‌وگو با نصر:

کشفیا: از نظر فنی به خواسته‌هایمان رسیده‌ایم/ رفتار گوردون برایم فوق‌العاده بود

نصر: دبیر اجرایی نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته گفت: رفتار آقای گوردون فوق‌العاده جذاب بود که یک فرد خارجی در تجلیل از یک جانباز تا این حد از خودش فروتنی نشان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، علی کشفیا دبیر اجرایی نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته که به میزبانی تبریز برگزار می‌شود در گفت‌وگو با نصر ضمن اشاره به روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: این رقابت‌ها که از روز پنجشنبه هفته گذشته آغازشده در ابتدا به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و بعد از آن تیم اول با دوم، تیم سوم با چهارم و تیم پنجم با ششم بازی می‌کنند تا جایگاه نهایی تیم‌ها مشخص شود.

وی افزود: انصافاً مسابقات از نظر فنی در سطح خوبی قرار دارد. تیم ملی ایران نیز جزو قدرت‌های بلامنازع  جهان است. به روندی که از نظر فنی پیش‌بینی کرده بودیم دست‌یافته‌ایم و امیدواریم تیممان در ادامه همین روند را داشته باشد. دیگر تیم‌ها نیز شرایط خوبی دارند در واقع تیم ملی ایران قدرتمند است. رفته‌رفته تیم ملی روسیه جای بوسنی را می‌گیرد چرا که هم در مسابقات اروپایی و هم در این مسابقات توانست بوسنی را شکست دهد.

کشفیا ادامه داد: فکر می‌کنم این مسابقات پیش درآمدی برای مسابقات قهرمانی جهان که در تیرماه و به میزبانی کشور هلند برگزار می‌شود باشد. اغلب تیم‌ها از نظر برگزاری مسابقات خیلی راضی هستند به خصوص نمایندگان فدراسیون جهانی که در تبریز حضور دارند، نمره A را به برگزاری این مسابقات داده‌اند. با توجه به هدف‌گذاری تیم‌ها نیز فکر می‌کنم مهمانان ما به نتایج خوبی رسیده‌اند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی در رابطه با حمایت تماشاگران از دیدارهای والیبال نشسته گفت: امروز تماشاگران ما بیشتر از نسل جوان بودند و توانستند آشنایی بیشتری با ورزش معلولین کسب کنند. تشویق مزه ورزش است و اگر تشویق نباشد، انگیزه‌ها برانگیخته نمی‌شوند. همه‌چیز ورزش به تشویق و هوادار وابسته بوده و بدون آن روح ندارد. از جوانانی که در سالن برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کنند و ضمن روحیه دادن به ورزشکاران تیم ملی کشورمان، حس رقابت را شیرین‌تر می‌کنند، تشکر می‌کنم.

کشفیا در مورد زانو زدن گوردون نیلی، مسئول فنی لیگ جهانی والیبال نشسته در زمان تجلیل از وی به عنوان جانباز دوران 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در دنیا انسان‌های حق‌طلب زیاد هستند. متأسفانه ما در اخبارمان بیشتر رویدادهای بد را می‌بینیم اما فکر می‌کنم شیرینی‌های زیادی هم وجود دارد. وقتی یک نفر از انگلیس آمده، یک جانباز را می‌بیند و با احترام با وی برخورد می‌کند، دیدش به آن فرد این است که او در مواقع لزوم تلاش کرده و به پا خواسته است. با توجه به اینکه در این میان بحث دفاع از وطن نیز وجود دارد، مسئله شیرین‌تر می‌شود.

وی افزود: رفتار آقای گوردون فوق‌العاده جذاب بود که یک فرد خارجی در تجلیل از یک جانباز تا این حد از خودش فروتنی نشان دهد. برخی انسان‌ها هستند که حق‌طلب بوده و نگاه وسیع‌تری دارند. فکر می‌کنم در بعد فرهنگی کم‌کار بوده‌ایم. دین ما دین مکارم اخلاق است و باید این مسائل را ترویج دهیم. باید در دنیا نشان دهیم هر چیزی که باعث کدر شدن افکار مردم شود نه در دین و نه در باور ما وجود ندارد. ما دوست دار زیبایی‌ها هستیم و امیدوارم همیشه این زیبایی‌ها را در جهان ترویج دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما