شناسهٔ خبر: 25141225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یک عکس، یک متن

آرامگاه زیبای شاعر در باغ شخصی‌اش

آرامگاه شاعر سبک هندی قرن11 هجری، محمد علی بن میرزا عبدالرحیم تبریزی معروف به صائب، در باغ شخصی وی به نام باغ تکیه در خیابان صائب اصفهان بنا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، ساختمان فعلی این بنا سال 1346 ساخته شده است. مجموعه آثار صائب تبریزی حدود 120هزار بیت است. او از شعرای تبریزی بود که به اصفهان سفر کرد و در همانجا درگذشت.

هنرمندی آب و خاک در تنگستان

کلوت، اتفاقی طبیعی و جغرافیایی است که بر اثر سازو کار شگفتانگیز آب و باد و فرسایش زمین پدید میآید. به گزارش خبرآنلاین، کلوتهایمند، وسیعترین کلوتهای ایران هستند که از شهر دلوار در شهرستان تنگستان تا حدود شهر خورموج در شهرستان دشتی کشیده شدهاند.

این نوع از کلوتها برخلاف کلوتهای کویری ایران که براثر فرسایش باد و خاک به وجود آمدهاند، بهدلیل فرسایش آب و خاک
پدیدار شدهاند.

استخر عمومی با آپشن اهرامنوردی

مرکز آبی کپنهاگ شاید عجیبترین استخر عمومی جهان باشد، زیرا شناگران قادرند در کانالهایی بین اهرام غول پیکر شنا کنند. برای طراحی این مرکز رقابتی برگزار شد که یک شرکت ژاپنی در آن برنده شد. ساخت این مرکز سال 2021 به پایان خواهد رسید. این مرکز که 5000 متر مربع مساحت دارد شامل استخرهای سرپوشیده و روباز میشود.

مهاجران افغان در ترکیه

ترکیه، یکی از کشورهای مهم ترانزیت برای مهاجران افغانستان است که میخواهند وارد کشورهای اروپایی شوند.

به گزارش فرارو، براساس آمارهای تخمینی نمایندگی سیاسی افغانستان در استانبول، در حال حاضر صد تا 150 هزار مهاجر افغان فاقد مدرک در ترکیه زندگی میکنند.

هرکدام از مهاجران بین 600 تا 1000 دلار به قاچاقچیان پول میدهند تا آنها را از مرز عبور دهند، البته خودشان باید مسیر را طی کنند و قاچاقچیان فقط راه را نشان میدهند. در سراسر منطقه مرزی میتوان گروههایی از مهاجران را دید که پیاده و با لباس و آذوقه کم این مسیر را طی میکنند.

جنگ، فقر و مشکلات اقتصادی فراوان در 30 سال گذشته باعث شده مردم افغانستان از طریق مرزهای ایران و ترکیه به اروپا مهاجرت کنند.

شبنشینی با کوسهها

آکواریم عظیمی به نام Airbnb در فرانسه ساخته شده که وسط آن اتاق خوابی طراحی شده که 35 نوع کوسه مختلف اطراف آن گشت میزنند. گنجایش این آکواریم سه میلیون لیتر و عمق آن ده متر است و در وسط آن اتاق خوابی شیشهای وجود دارد که دارای نمای 360 درجهای است.

ظرفیت این اتاق خواب سه نفر است و وزن تمام کسانی که میخواهند در این اتاق خواب بمانند، نباید بیش از 190 کیلوگرم باشد. ضمن این که بعداز تاریک شدن فضا، اجازه عکس گرفتن ندارند، چون این عمل باعث میشود کوسهها نسبت به فضای اتاق خواب حساس شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما