شناسهٔ خبر: 25140763 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بد و خوب محیط‌زیست در هفته زمین پاک

حال 3 محیط‌بان دزفولی خوب است

در اولین روز از هفته زمین پاک، یعنی روز گذشته، خبر خوشی به ما رسید از احوال سه محیط بان دزفولی که بر اثر تیراندازی متخلفان صید ماهی مصدوم شده بودند و حال گفته می‌شود حال عمومی آنها خوب است و رضایت‌بخش. فرهاد قلی‌نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول به ایسنا گفت: این سه محیط‌بان در جریان گشت آبی و تعقیب و گریز متخلفان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. دو مصدوم این حادثه به بیمارستان گنجویان دزفول منتقل شدند و در حال حاضر تحت درمان هستند و وضعیت آنها خوب گزارش شده و احتمالا امروز از بیمارستان مرخص می‌شوند. به گفته وی، یکی از مصدومان این حادثه نیز برای انجام عمل جراحی به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

صاحب‌خبر -

حال چوپان کلالهای آسیبدیده بر اثر حمله پلنگ هم مساعد است

اگر یادتان باشد چند روز پیش خبر حمله یک پلنگ به چوپان کلالهای را در همین صفحه چاپ کردیم. تصاویر دلخراش چوپان زخمی نگرانمان کرده بود، حالا اما از کلاله گلستان خبر رسیده که خوشبختانه حال این چوپان هموطن ساکن روستای سواربالای کلاله هم خوب است و جای نگرانی نیست. خبر مساعد بودن حال چوپان را امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیطزیست گلستان رسانهای کرده و گفته مرد آسیب دیده در بیمارستان گنبد کاووس بستری است. وی به ایسنا توضیح داد که پنجشنبه گذشته یک قلاده پلنگ به فردی میانسال حمله کرد و باعث زخمی شدن وی شده بود که با حضور بموقع مردم محلی روستای سوار بالا شهرستان کلاله به بیمارستان کلاله سپس برای جراحی به بیمارستان مطهری شهرستان گنبدکاووس منتقل شد. عبدوس افزود: این فرد چوپان بوده و در حال چرای گوسفندان در حاشیه جنگلهای روستای سواربالا بوده که این اتفاق برای او افتاده است. عبدوس گفت: از طریق قرارداد بیمهای که سازمان حفاظت محیطزیست برای تعارضات پلنگ در مناطق با بیمه ما منعقد کرده، پیگیر خسارتهای وارده به این فرد پس از بررسیهای کارشناسان هستیم.

پلنگ به دام تله سیمی کشاورزان افتاد

و اما خبر بد هفته زمین پاک، مربوط به مرگ یک قلاده پلنگ در خلیل شهر بهشهر به دلیل گیرافتادن در تله سیمی است. رئیس اداره حفاظت محیطزیست شهرستان بهشهر گفته پلنگ در تله سیمی گرفتار و خفه شده است. زمان رضا احمدی در گفتوگو با مهر افزود: این تله سیمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ورود گراز تعبیه شده بود که متاسفانه پلنگ در این تله گرفتار و تلف شد. وی تاکید کرد به هیچ وجه جانمایی تله در اراضی کشاورزی و اطراف آن برای ممانعت از ورود حیوانات وحشی همچون گراز، پیشنهاد نمیشود و کشاورزانی که برای حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند میرشکار هستند به اداره محیطزیست اطلاع دهند تا هماهنگی لازم در این بخش انجام شود و با ایجاد چنین تلههایی موجب تلف شدن گونههای نادر نشوند. رضا احمدی در مورد چگونگی رخ دادن این حادثه و گزارش وارده هم گفت: صبح روز شنبه براساس گزارش یکی از قرقبانهای منطقه مبنی بر تلف شدن یک قلاده پلنگ در خلیل شهر به اداره محیطزیست بهشهر، به منطقه رفته و با پلنگ تلف شده روبهرو شدیم. به گفته وی، مراتب تلف شدن پلنگ در خلیل شهر به مقامات استانی و دادستانی گزارش داده شد و شناسایی متخلفان در دستور کار است.

نظر شما