شناسهٔ خبر: 25140691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

چین آماده است

رئیس بانک مرکزی چین اعلام کرد این کشور از پایه‌های اقتصادی قوی برخوردار است و می‌تواند با خطرات سیستماتیک مقابله کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«یی گانگ»، رئیس بانک مرکزی چین روز شنبه در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: پایه‌های اقتصادی چین قوی هستند و کشور از ابزارهای سیاسی کافی برای جلوگیری از وقوع خطرات سیستماتیک برخوردار است.

پکن پس از سال‌ها افزایش بدهی‌هایش که اقتصاد چین را بنابر اعلام صندوق بین‌المللی پول در روندی خطرناک و غیرقابل تحمل قرار داده بود، ریسک‌های مالی را در اولویت خود قرار داد.

نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن به دنبال تهدید 150 میلیارد دلاری آمریکا برای افزایش تعرفه کالاهای وارداتی چین صورت گرفت. آمریکا در تلاش است تا تغییرات مورد نظر خود را به سیاست‌های صنعتی پکن تحمیل کند. واشنگتن ادعا کرد این اقدام برای ملزم کردن چین به رعایت حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های آمریکایی انجام می‌شود.

رئیس بانک مرکزی چین در ادامه بیانیه خود گفت: «چین همچنان به حمایت خود از یک سیستم تجاری چندجانبه مبتنی بر قوانین و مقررات آزاد و همچنین حمایت از همکاری و گفتگو ادامه خواهد داد.»

«استیو منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه گفت ممکن است به چین سفر کند، این حرکت می‌تواند به کاهش تنش میان دو اقتصاد بزرگ جهان کمک کند.

 

نظر شما