شناسهٔ خبر: 25140442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایران قهرمان رقابت های تکواندو جام بین المللی فجر شد

به گزارش ایرنا، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در بخش مردان و دهمین دوره این مسابقات در بخش زنان با حضور 187 تکواندوکار از روز شنبه به

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در بخش مردان و دهمین دوره این مسابقات در بخش زنان با حضور 187 تکواندوکار از روز شنبه به مدت 2 روز در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد.
در این دوره از رقابت ها، 20 تیم از کشورهای عراق، ایران، افغانستان، لبنان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، سوریه، قزاقستان، عمان و هند شرکت داشتند که تیم البرز با کسب 67 امتیاز توانست بر سکوی قهرمانی قدیمی ترین تورنمنت آسیا قرار گیرد.
تیم منطقه آزاد قشم نائب قهرمان شد و هوگوپوشان منطقه آزاد کیش عنوان سومی را کسب کردند.
تیم البرز با 4 مدال طلا، 4برنز و با کسب 67 امتیاز عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.
تیم منطقه آزاد قشم نیز با 3 طلا، 4 نقره و با 66 امتیاز و منطقه آزاد کیش با 1 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز و با 48 امتیاز به ترتیب عنوان های دوم و سوم را کسب کردند.
در وزن 54- کیلوگرم آرمین هادی‌پور ، وزن 63- کیلوگرم سروش احمدی، وزن 74- کیلوگرم امیرحسین ساسان و وزن 87- کیلوگرم پوریا عرفانیان مدال طلا این دوره از رقابت ها را کسب کردند.
همچنین در وزن 58- کیلوگرم محمدحسن پلنگ‌افکن، وزن 68- کیلوگرم امیرمحمد بخشی، وزن 80- کیلوگرم مهدی خدابخشی ،وزن 87+ کیلوگرم سعید رجبی دیگر ورزشکاران کشورمان بودند که توانسته اند مدال طلا بیست و نهمین دوره رقابت های بین المللی جام فجر را از آن خود کنند.
در پایان دهمین دوره مسابقات بین‌الملی تکواندو جام فجر در گروه زنان، تیم‌ ابران بر سکوی قهرمانی ایستاد، آذربایجان نایب قهرمان شد و افغانستان بر سکوی سومی ایستاد.
در وزن 46- کیلوگرم فاطمه آقابیگ‌لو ، وزن 49- کیلوگرم دنیا محمدی، وزن 53- کیلوگرم ناهید کیانی ،
وزن 57- کیلوگرم طیبه پارسا ، وزن 62- کیلوگرم کیمیا علیزاده، وزن 67- کیلوگرم هانیه اخلاقی و وزن 73+ کیلوگرم زهرا پوراسماعیل مدال طلا در بخش زنان را کسب کردند.
مسابقات جام فجر G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز برای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.
همچنین رقابت های تکواندو باشگاه های آسیا در روزهای 3و 4 اردیبهشت، با حضور ناظر فنی فدراسیون جهانی به میزبانی البرز برگزار می شود.
استان البرز دارای 37 هزار و 854 تکواندو کار در گروه های مختلف سنی است.
7414/1535
انتهای پیام

نظر شما