شناسهٔ خبر: 25140000 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سینمای ایران

صاحب‌خبر -

انیمیشن کوتاه «آدم خانگی» ساخته مرضیه ابرارپایدار به سه جشنواره جهانی «کارتونز گاندیا» اسپانیا، جشنواره انیمیشن «انیفست روزافا» و جشنواره «اکوزین» اسپانیا می‌رود. انیمیشن «آدم خانگی» داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند.

انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» به کارگردانی حسین ملایمی در پنج‌جشنواره جهانی دیگر در روسیه، بلاروس، بلغارستان، صربستان و ایتالیا به نمایش درمی‌آید. این فیلم برداشتی طنز و کاملا آزاد از تراژدی رستم و سهراب است. رستم پهلوان ملی ایران‌زمین باید به آینده سفر کند و به تهران امروز بیاید تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند. در شهر تهران او نمی‌داند راه قانونی را برای رسیدن به هدف مشروع خود برگزیند یا
راه غیرقانونی را.

فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی از   شنبه اول اردیبهشت در آمریکا اکران شده است. این فیلم از شنبه و پس از اکران افتتاحیه آن در سینما لند مارک وست‌وود لس‌آنجلس، نمایش خود را آغاز کرده است. کمپانی «لندمارک رجنت» پخش‌کننده «مصادره» در آمریکاست و براساس اعلام این کمپانی، افتتاحیه این فیلم جمعه شب ۳۱ فروردین در سینما رجنت با حضور جمعی از ایرانیان برگزار شد.

انیمیشن «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به بخش مسابقه سومین دوره جشنواره «دور کینکیت» آمریکا راه پیدا کرد. «آلفابت» در بخش بهترین‌های جشنواره اکران مجدد خواهد داشت. «آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی‌کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به‌طورکلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌هاست الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.

نظر شما