شناسهٔ خبر: 25139753 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نبرد جذاب نایب‌قهرمانی به هفته آخر کشید؛ نفت سقوط کرد

صاحب‌خبر -
 

تیم فوتبال استقلال تهران و پیکان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال در هوای بارانی ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و آبی پوشان با وجود ۱۰ نفره بودن، با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند تا به مکان سوم جدول رده بندی صعود کنند.
به گزارش ایرنا، این دیدار از ساعت ۱۸ به صورت همزمان با سایر دیدارهای لیگ برتر آغاز شد و برای استقلال «مامه تیام» ، «وریا غفوری» و « امید ابراهیمی» گلزنی کردند. «آرمان قاسمی» و «فراز امام علی» گلزنان تیم پیکان در این دیدار بودند.
استقلال در حالی میزبان شاگردان «مجید جلالی» سرمربی تیم پیکان بود که برای هر دو تیم کسب سه امتیاز و رساندن خود به جایگاه دوم جدول رده بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.
«داریوش شجاعیان»‌هافبک هجومی آبی پوشان که در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه ۵۲ از «اشکان خورشیدی» داور مسابقه، یک کارت زرد گرفته بود در دقیقه ۷۲ به دلیل کشیدن پیراهن حریف دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد.
کار تیمی آبی پوشان در دقیقه ۹۰ سرانجام به نتیجه رسید تا «امید ابراهیمی» با شوت خود دروازه «پیام نیازمند» را باز کند و استقلالی‌ها با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز این دیدار باشند.
آبی پوشان با این نتیجه و کسب ۵۰ امتیاز به رده سوم جدول صعود کردند تا فقط با یک امتیاز اختلاف از تیم ذوب آهن دوم جدولی در مکان سوم قرار بگیرند.
برد با ارزش قلعه‌نویی برای رسیدن به آسیا
همچنین ذوب آهن با شکست پرسپولیس در آستانه کسب سهمیه آسیایی قرار گرفت.
ذوب آهن اصفهان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه فولادشهر میزبان پرسپولیس تهران بود که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.
برای ذوب آهن در این دیدار میلاد فخرالدینی در دقیقه ۷۰ و کی‌روش استنلی در دقیقه ۸۸ گلزنی کردند و تک گل پرسپولیس را علی علیپور در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.
سایپا رده دوم را از دست داد
تیم‌های فوتبال سایپا تهران و گسترش فولاد تبریز هم به تساوی بدون گل رسیدند.این دیدار حساس با تساوی بدون گل به پایان رسید تا با توجه به برد ذوب آهن مقابل پرسپولیس و پیروزی استقلال مقابل پیکان این تیم جایگاه دوم جدول را از دست بدهد.
تیم فوتبال سایپا با ۵۱ امتیاز در رده چهارم رده بندی لیگ برتر ایستاد و گسترش فولاد تبریزهم با ۳۶ امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد.
استقلال خوزستان ماندنی شد
تیم فوتبال استقلال خوزستان با درخشش «یونس دلفی» مهاجم جوان و خوش آتیه اش و کسب ۳ امتیاز ارزشمند دیدار خانگی برابر سپاهان، از خطر سقوط به دسته پایین تر نجات یافت.
در نهایت این دیدار تماشایی و پرگل با پیروزی ۳ بر ۲ استقلال خوزستان به پایان رسید. آبی‌های خوزستان با این پیروزی ۳۰ امتیازی شده و به رده ۱۳ جدول رده بندی صعود کردند. سپاهان اما با این شکست ۲۹ امتیازی باقی ماند و در رده چهاردهم قرار گرفت.
نفت سقوط کرد
همچنین شاگردان هومن افاضلی در تیم نفت تهران با قبول شکست برابر تیم پارس جنوبی جم، به لیگ دسته یک سقوط کردند.این دیدار که در ورزشگاه تختی شهر جم بوشهر برگزارشد، تیم نفت تهران با نتیجه سه بر صفر مغلوب تیم پارس جنوبی جم شد و با رقابت‌های لیگ برتر خداحافظی کرد.
تساوی سپیدرود و فولاد
همچنین تیم‌های فوتبال سپیدرود رشت و فولاد خوزستان در دیداری حساس به تساوی بدون گل دست یافتند.
این دیدار در حالی برگزار می شد که تیم سپیدرود در صورت کسب تساوی یا پیروزی از این دیدار خانگی، در لیگ برتر باقی می ماند و از سوی دیگر فولاد خوزستان هم امید زیادی داشت تا از این دیدار خارج از خانه امتیاز بگیرد.سپیدرود رشت با این تساوی ۳۰ امتیازی شد و در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت. فولاد خوزستان هم با کسب یک امتیاز این دیدار خارج از خانه، ۴۴ امتیازی شد و در رده هفتم جدول باقی ماند.
تساوی بازی تشریفاتی در تبریز
تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و صنعت نفت آبادان هم به تساوی یک بر یک رسیدند تا امتیاز‌های این مسابقه تقسیم شود. با این تساوی صنعت نفت آبادان با ۳۹ امتیاز در جایگاه هشتم جدول ایستاد و تراکتورسازی تبریز با ۳۱ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.
پدیده ۲ – مشکی پوشان ۱
تیم پدیده خراسان هم با نتیجه دو بر یک تیم مشکی پوشان خراسان را در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد مغلوب کرد.
مشکی پوشان در جایگاه آخر رده بندی ۱۶ تیمی لیگ برتر فوتبال قراردارد و سقوطش به دسته یک قطعی است. پدیده دیگر تیم خراسانی که در رده ۱۱ جدول قرار دارد با پیروزی هفته پیش از سقوط به دسته یک نجات یافت.
برنامه هفته سی ام ( پایانی) جمعه ۷ اردیبهشت
صنعت نفت آبادان – استقلال خوزستان
پیکان – سایپا
نفت تهران – ذوب آهن
گسترش فولاد – پدیده
فولاد – تراکتورسازی
سپاهان – استقلال
سیاه جامگان- پارس جنوبی جم
پرسپولیس – سپیدرود رشت
همه بازی‌ها همزمان ساعت ۱۸ بر گزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما