شناسهٔ خبر: 25139632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

تاکید رئیس جمهور بر توقف اعتراضات علیه بد حجابی

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان صبح امروز طی مصاحبه ای نظرات خود را پیرامون تظاهرات اخیر در سطح تهران در رابطه با بدحجابی و بی حجابی اعلام داشت.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 3 اردیبهشت 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: تظاهراتی که در این چند روز علیه بی حجابی می شد از امروز باید متوقف شود.

 

  • نخست وزیر بر اجرای کامل حجاب اسلامی در  ادارات تاکید کرد.

 

  • دانشجویان و دانشگاهیان طی یک راهپیمایی بی سابقه بر ضرورت ادامه جنگ تا پیروزی نهائی تاکید کردند.

 

  • نبردهای خونین صیدا با عقب نشینی فالانژیست ها به پایان رسید.

 

تاکید  رئیس جمهور بر توقف اعتراضات علیه بد حجابی

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان صبح امروز طی مصاحبه ای نظرات خود را پیرامون تظاهرات اخیر در سطح تهران در رابطه با بدحجابی و بی حجابی اعلام داشت.

رئیس جمهور در این مصاحبه گفت: به همه مردم و به همه برادران و خواهران اطلاع می دهم که از امروز دیگر بایستی این تظاهرات انجام نگیرد. یعنی تظاهراتی که علیه بی حجای و بدحجابی و فحشا در تهران چند روزی ادامه داشت و شاید در بعضی شهرستان های دیگر هم بوده و آنطور که شنیدم می خواستند که در بعضی شهرهای دیگر هم این کار را بکنند این دیگر از حالا بس است و از امروز دیگر این کار انجام نگیرد و این چند روزی که بود کافی است.

رئیس جمهور افزود: سیاست استعماری غرب در کشور ما اشاعه فحشا و فساد است و هیچ کس نباید در این مساله شکی داشته باشد. ضمن این که ما حضور مردم و احساسات آنها را در مقابل بدحجابی و گرایش به فساد، فحشا و تظاهر به منکرات و تظاهر به بی حجابی قبول داریم ولی تندروی ها را اصلا قبول نداریم. و ما تصور می کنیم این تندروی ها کار گروهک های نفوذی و کسانی است که می خواهند چهره جمهوری اسلامی و چهره حزب الله را در نظر مردم گوناگون و با سلایق گوناگون خراب کنند حزب الله باید مواظب باشد مبادا در میان آنها کسانی وارد شوند و چهره آنها را مخدوش کنند. رئیس جمهور تاکید کرد: این تظاهرات کافی است و اگر مجددا کسی مشاهده شود که چه موتورسوار و چه پیاده و از این قبیل بدانید او جزو حزب الله نیست زیرا ما صریحا این رفتار را نفی می کنیم.(1)

 

بخشنانه نخست وزیر در مورد رعایت حجاب در ادارات

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر طی بخشنامه ای به کلیه وزارت خانه ها، موسسات، سازمان های دولتی و نهاد های انقلاب اسلامی بر ضورت اجرای کامل مقررات حجاب اسلامی توسط خواهران در محیط دستگاه های اجرائی تاکید کرد. وی همچنین خاطر نشان ساخت که با کارکنان متخلف مطابق قانون رسیدگی به تخلفات اداری قاطعانه برخورد خواهد شد.

در این بخشنامه نخست وزیر تاکید کرده است: برادران وزیر مسئولیت مستقیم اجرای مفاد این بخشنامه را بعهده خواهند داشت و به منظور نظارت بر اجرای دقیق این بخشنامه بازرسانی از سوی نخست وزیری به دستگاه های اجرائی اعزام خواهند شد.(2)

 

درخواست دانشجویان برای ادامه جنگ

دانشجویان مسلمان دانشگاه ها و مدارس عالی تهران و نیز اساتید و کارکنان این مراکز بعد از ظهر دیروز با برپایی یک راهپیمایی گسترده از مقابل دانشگاه تهران تا مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن سیاست های شوم استکبار جهانی برای تحمیل صلح به جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که اگر جنگ تحمیلی 20 سال هم طول بکشد با قامتی استوار در مقابل هر گونه توطئه خواهند ایستاد.

دانشجویان با اجتماع در مقابل مجلس شورای اسلامی حرکت های سران کشورهای مرتجع منطقه که سعی دارند تا از طرق سیاسی جمهوری اسلامی ایران را به صلح تحمیلی بکشانند محکوم کردند. در ادامه همچنین دانشجویان با صدور قطعنامه ای تاکید کردند همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود و همه مسلمین عالم می دانند.(3)

 

توقف درگیری ها در لبنان

 اسوشیدتدپرس از بیروت گزارش داد سمیر جع جع فرمانده بزرگترین نیروی شبه نظامی مسیحی لبنان روز گذشته اعلام کرد به طور یک جانبه در صیدا آتش بس اعلام می کند و از امروز نیروهای خود را از این شهر خارج می کند. این خبر در بیست و پنجمین روز حمله شبه نظامیان مسیحی به آوارگان فلسطینی در شهر صیدا اعلام شد. به گزارش پلیس و منابع بیمارستانی در زدوخوردهای این شهر که از 29 مارس آغاز شده تاکنون حداقل 110 تن کشته و بیش از 475 نفر زخمی شده اند. گفتنی است سمیر جع جع به بهانه نزدیکی بیش از حد امین جمیل رئیس جمهور لبنان به سوریه علیه او شورید و با نیروهایش به جان فلسطینی ها و مسلمانان صیدا افتاد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 3 اردیبهشت 64، ص 1 و 3
2. جمهوری اسلامی، 3 اردیبهشت 64، ص 12
3. کیهان، 3 اردیبهشت 64، ص 3
4. کیهان، 3 اردیبهشت 64، ص 20

انتهای متن/

نظر شما