شناسهٔ خبر: 25139548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش:
پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند

آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر روز یکشنبه در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، با تحسین کارآمدی و تجارب ارزشمند پرسنل قدیمی ارتش و ابراز امیدواری درباره آینده درخشان جوانان آن، بر استمرار پیشرفت و افزایش توان ارتش تأکید و خاطرنشان کردند: پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا ارتشِ فردا از ارتش امروز بهتر، قوی‌تر، کارآمدتر و انقلابی‌تر باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در این دیدار که به‌مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان ارتش تأکید کردند: از شما جوانان عزیز می‌خواهم همه ابتکارات، تلاشها و ظرفیت‌های انسانی خود را برای پیشبرد و اعتلاء ارتش بکار اندازید.
فرمانده کل قوا همچنین با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، افزودند: آقای سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است و ارتش را در چشم مردم بیش از پیش ارزشمند می‌کند.

مردم حق دارند توامان در شبکه‌های مختلف اجتماعی فعالیت داشته باشند

رییس‌جمهور تاکید کرد که تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به معنای محدودسازی سایر شبکه‌های اجتماعی نیست.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با انتشار مطلبی در اینستاگرام، نوشت: رفع انحصار و کمک به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به معنای محدودسازی سایر شبکه‌های اجتماعی نیست. مردم حق انتخاب دارند و می‌توانند توامان در شبکه‌های مختلف اجتماعی فعالیت داشته باشند.
دولت دوازدهم از فضای مجازی و امکان دسترسی به برقراری ارتباط مردم حراست خواهد کرد.

مردم تامین کننده اصلی امنیت کشور هستند

وزیر اطلاعات بر تسهیل امور اقتصادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تامین امنیت اقتصادی و پرهیز از اعمال غیر هوشمندانه که موجب نگرانی از سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود، تاکید کرد.به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان ایلام، با تاکید بر افزایش روحیه همدلی و هم‌افزایی میان مسوولان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم، اظهار کرد: اختلاف برای هیچ‌کس نفعی نخواهد داشت و پیامبر اکرم(ص) به پرهیز از دامن زدن به اختلافات تاکید کرده‌اند چرا که موجب زمین خوردن ملت‌ها می‌شود.وی از مسئولان اداری استان خواست تا مشکلات و راهکارهای رفع آنها را به هیئت دولت ارائه دهند تا دستورات و تصمیم‌های لازم صادر و گرفته شود.وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: لازمه‌ حمایت و توسعه تولیدات داخلی، برقراری امنیت پایدار به ویژه برای فعالان اقتصادی است.علوی بر تسهیل امور اقتصادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تامین امنیت اقتصادی و پرهیز از اعمال غیر هوشمندانه که موجب نگرانی از سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود، تاکید کرد و گفت: باید امنیت و سلامت اقتصادی را باید با تدبیر و چاره‌اندیشی عقلایی به طور همزمان ایجاد کنیم.وی افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) به عنوان راس جامعه اطلاعاتی کشور در اوج محبوبیت اجتماعی قرار دارد چرا که مردم وزارت اطلاعات را سپر ناامنی‌ها می‌دانند و دشمنان از آنها رعب و وحشت دارند.وزیر اطلاعات مردم را تامین‌کننده اصلی امنیت دانست و گفت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو حضور شاداب و همیشگی مردم در صحنه است.به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات مدیرکل اداره اطلاعات، مدیرکل جدید را منصوب و معرفی کرد.

 سومین طرح سوال از رئیس‌جمهور 
اشکال حقوقی دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور آخرین وضعیت طرح سئوال برخی نمایندگان از روحانی و لایحه جامع انتخابات را تشریح کرد و درباره نشست مشترک دولت و مجلس نیز گفت: نتیجه جلسه حتما سازنده و به نفع مردم و کشور خواهد بود.
حسینعلی امیری درباره پیچیده شدن موضوع سئوال برخی نمایندگان از رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: دو سئوال از حد نصاب خارج شد چون با توضیح نمایندگان رئیس جمهور، برخی امضاکنندگان طرح سئوال قانع شدند و انصراف دادند.
وی افزود: سومین طرح سئوال از رئیس جمهور ترکیبی از طرح سئوال اول و دوم است که قبلا پاسخ آنها داده شد، بر همین اساس درباره این سئوال استدلال‌های حقوقی داریم که در مجلس شورای اسلامی آن استدلال‌ها را مطرح می‌کنیم چون معتقدیم پاسخ‌های آن سئوالات داده شده و به لحاظ حقوقی نباید در مجلس قابل طرح باشد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سئوال چهارمی هم راجع به مسائل ارزی و بانکی مطرح شده که فعلا و رسما ندیدم. البته بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی متولی مشخص این حوزه هستند.
وی درباره سرنوشت لایحه جامع انتخابات گفت: در کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت خیلی مفصل روی این لایحه کارکارشناسی انجام شد و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را نیز در ویرایش نهایی لایحه آمد و الان در نوبت طرح در صحن دولت قرار دارد.

پیشنهاد خطرناک تبدیل قم به کشور
 در زمان شاه مطرح شد

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه پیشنهاد خطرناک تبدیل قم به کشور نخستین بار در زمان شاه مطرح شد، گفت: قم باید به عنوان مرکز اسلامی و شیعی همیشه آبرومند برای تمام جهان اسلام بماند، چراکه قم مانند واتیکان نیست.
به گزارش آنا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به مسئله‌ای با عنوان اینکه «قم واتیکان نیست» اظهار کرد: در دوران شاه زمانی که بحث‌های انقلابی اوج گرفت از سوی دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که قم به عنوان کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع گذاشته شود و آن را به رسمیت بشناسند تا برای خود مجلس قانون‌گذاری داشته باشد و با پول مستقل نماینده به تمام کشورهای جهان بفرستد.
وی ادامه داد: هدف آنها این بود که مرجعیت و حوزه را به کلی منزوی کنند، بنابراین این پیشنهاد به شدت از سوی علما رد شد.
این مرجع تقلید با اشاره به عواقب عملی شدن این امر گفت: اگر چنین مسئله‌ای صورت می‌گرفت به این مفهوم بود که علما و مراجع حق ندارند درباره ایران نظری بدهند، زیرا دخالت یک کشور بیگانه در امور داخلی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر نتایج می‌توان اشاره کرد که آنها نمی‌توانند از افراد حوزه علمیه کسی را به مجلس بفرستند یا علمای قم در مجلس خبرگان و شورای نگهبان دخالت کنند زیرا یک کشور دیگر دارند. ائمه جمعه و مسؤولان سیاسی، عقیدتی، قضات و اساتید دانشگاه هیچ‌کدام نمی‌توانستند از حوزه علمیه قم انتخاب شوند زیرا از کشور ایران نبودند و کشور مستقلی برای خود داشتند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: اگر مردم قم می‌خواستند به تهران، ‌اصفهان و مشهد بروند باید گذرنامه دریافت می‌کردند و مردم قم نمی‌توانستند از آب، برق و گاز سراسری استفاده کنند زیرا یک کشور بیگانه هستند، بنابراین پیشنهاد خطرناکی بود. وی با بیان اینکه متأسفانه زمزمه این سخن از سوی برخی افراد شنیده شده است، گفت: هرگز حمل بر سوءنیت نمی‌کنیم بلکه تنها آن را ناآگاهی می‌دانیم ولی در فضای مجازی به آن
 دامن زدند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخلاف این‌گونه سخنان می‌گوییم مرجعیت به تمام جهان اسلام و شیعه تعلق دارد و می‌تواند مصالح، منافع و خطرات آنها را گوشزد کند.

برچسب‌ها:

نظر شما