شناسهٔ خبر: 25139441 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس:

پیش‌نویس سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره تربیتی تدوین شد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از تدوین پیش‌نویس سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره تربیتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مسعود شکوهی مدیر کل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش  در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید نظام راهنمایی و مشاوره تربیتی مبتنی بر مبانی اسلامی و افزایش نقش معلمان در این زمینه و همچنین به‌کارگیری مشاوران متخصص برای ایفای وظایف تخصصی در تمام پایه‌های تحصیلی، طراحی و استقرار یابد.

وی با بیان اینکه برای تدوین پیش‌نویس این سند با کارشناسان متعددی گفت‌وگو و تبادل نظر شد، ادامه داد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی طولانی و متعدد با اساتید برجسته دانشگاه‌ها، هفته گذشته توانستیم پیش‌نویس سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره را تدوین کنیم.

شکوهی با تأکید بر اینکه اجرای این سند در گروی تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: پیش‌نویس سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره برای بررسی و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌شود. 

وی افزود: بعد از تصویب این سند، تمام خدمات راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش به صورت متمرکز و هماهنگ در همه مقاطع از پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه دوم انجام می شود که  شامل خدمات «سازشی»، «تحصیلی» و «شغلی» است. 

انتهای پیام/

نظر شما