شناسهٔ خبر: 25139408 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روی خط خبر

صاحب‌خبر -

جهانگیری: دولت در مقابله با قاچاقچیان ارز کوتاه نخواهد آمد
ایرنا|  جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور با موضوع پرداخت مابه‌التفاوت ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و دارو و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور صبح دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری  با تأکید بر این‌که خوشبختانه تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و دارو فراهم شده است، گفت: تأمین نیازهای اساسی جامعه حیاتی‌ترین بخش سیاست‌های جدید ارزی است و دولت ضمن تأمین ۳‌هزار‌ میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت ارز، تصمیمات اتخاذشده را به‌زودی اجرایی خواهد کرد. معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده شعب منتخب بانکی ارز افراد را به قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان خریداری می‌کند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. وی بر تداوم برخورد نیروهای اطلاعاتی و انتظامی با قاچاقچیان ارز تأکید کرد و گفت: دولت بر اعمال سیاست‌های نوین ارزی اصرار دارد و در مقابله با قاچاقچیان ارز کوتاه نخواهد آمد.

وزیر اطلاعات: مردم وزارت اطلاعات را سپر ناامنی‌ها می‌دانند
مهر|  وزیر اطلاعات بر تسهیل امور اقتصادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تأمین امنیت اقتصادی و پرهیز از اعمال غیرهوشمندانه که موجب نگرانی از سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود، تأکید کرد. سیدمحمود علوی در جلسه شورای اداری استان ایلام، از مسئولان اداری استان خواست تا مشکلات و راهکارهای رفع آنها را به هیأت دولت ارایه دهند تا دستورات و تصمیم‌های لازم صادر و گرفته شود. مردم وزارت اطلاعات را سپر ناامنی‌ها می‌دانند و دشمنان از آنها رعب و وحشت دارند. وزیر اطلاعات مردم را تامین‌کننده اصلی امنیت دانست و گفت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو حضور شاداب و همیشگی مردم در صحنه است. وزیر اطلاعات در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات مدیرکل اداره اطلاعات، مدیرکل جدید را منصوب و معرفی کرد.

علی لاریجانی در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شاهد مجلس: آقای جعفرزاده را که می‌بینم به حالش حسرت می‌خورم
ایسنا|  رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که جانبازان شهدای زنده هستند، گفت که امروز در شرایط اقتصادی نسبتا حساس کشور نیازمند روحیه فداکاری و از خود گذشتگی در راه انقلاب هستیم. علی لاریجانی گفت: ۵۷ نفر از نمایندگان جانباز هستند و در دوران دفاع مقدس اهل مبارزه بودند. مجلس ۵۳ کارمند جانباز و ۱۹ بازنشسته جانباز دارد. ۲۱۰ نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس را جانبازان و یا فرزندان شهدا تشکیل دادند که این افتخار بزرگی برای همه ما است و این نشان می‌دهد که مجلس از متن مردم برخاسته و با مردم زیست کرده و مثل مردم مجاهدت کرده است. این برای مجلس یک افتخار و ارزش بزرگ است. جانبازان شهدای زنده هستند، وقتی آقای جعفرزاده را می‌بینم، به حال ایشان حسرت می‌خورم که این طور با زحمت کار می‌کند. جانبازان با مشقت زیاد و روحیه استقامت مجاهدت می‌کنند. کشور به داشتن چنین روحیه‌ای احتیاج دارد همان‌طور که رهبر انقلاب بارها فرمودند که به یک نوع مدیریت جهادی نیاز است.

نظر شما