شناسهٔ خبر: 25139407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کتیرایی: نمی‌دانم چه کسانی در اتاق فکر فدراسیون کاراته تصمیم‌گیری می‌کنند/ آسمان کاراته ایران ابری است

R1434/P1361/S3,30/CT1

مربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: واقعا نمی‌دانم در اتاق فکر فدراسیون کاراته چه کسانی نشسته‌اند که تصمیم به عدم اعزام تیم امید و کاتا به مسابقات قهرمانی آسیا گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

علیرضا کتیرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عدم اعزام تیم‌های امید کشورمان به مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: اگر چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد نمره منفی بزرگی در کارنامه فرجی رئیس فدراسیون ثبت خواهد شد. واقعا نمی‌دانم در اتاق فکر فدراسیون کاراته چه کسانی هستند که چنین تصمیماتی را اتخاذ می‌کند. مگر می‌شود تیم امید را که از اسم آن مشخص است به چه هدفی تشکیل شده و قرار به پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان است را به مسابقات رسمی اعزام نکنیم؟

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود مشکلات مالی، دلیل اتخاذ چنین تصمیم از سوی فدراسیون کاراته است، عنوان کرد: فکر می‌کنم حدود 50 فدراسیون در ایران داریم و همانطور که می‌بینیم تقریبا تمامی فدراسیون‌ها بدهکار هستند. ما در ورزش ایران فدراسیونی نداریم که بودجه زیادی داشته باشد و تقریبا همه فدراسیون‌ها در مسائل مالی مانند هم هستند. اگر قرار به تامین مالی باشد همه آنها تامین می‌شوند و اگر این اتفاق نیفتد نیز همه مانند هم هستند. اینکه بخواهیم یک تیم را به دلیل بی‌پولی به مسابقات قاره‌ای اعزام نکنیم بهانه است.

مربی سابق تیم ملی کاراته تصریح کرد: واقعا تعجب‌آور است که در یک رشته ورزشی تیم امید آن را به مسابقات رسمی اعزام نکنیم. خیلی از بازیکنان تیم امید به دنبال این هستند تا با حضور در مسابقات آسیایی و جهانی، یک مدال را در کارنامه خود ثبت کنند تا بتوانند به واسطه آن در شهرهای خود استخدام یا در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. تفاوت بسیار زیادی میان یک مدال رسمی با مدال‌های کسب شده در تورنمنت‌ها بین‌المللی است و این کمترین کار فدراسیون برای ورزشکاران خود است.

کتیرایی با انتقاد از تصمیم عدم اعزام تیم کاتا به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن، خاطر نشان کرد: شاکله کاراته، کاتا است و در حلقه رشته کاراته، تکنیک و کاتا جلوتر از کومیته قرار دارد. اگر چنین اتفاقی به واقعیت تبدیل شود در حق کاتا اجحاف شده و این برای فدراسیون بسیار بد است.

وی در خصوص اظهار نظر یکی از مربیان تیم امید که سطح مسابقات و بازیکنان تیم امید را پایین ارزیابی کرده است، گفت: اظهار نظر مربی تیم امید در این خصوص کاملا غلط است و باید از او سوال کرد وظایف مربی تیم امید چه چیزی است؟ مگر قرار است همیشه بازیکنان حاضر و آماده تحوبل مربی تیم‌های شوند که او اینگونه صحبت کرده است؟‌ باید از مربی تیم امید پرسید اگر قرار بود بازیکنان آماده تحویل تیم ملی شوند به چه دلیلی او را به عنوان مربی انتخاب کردند. بیشتر از این اظهار نظر اینگونه برداشت می‌شود که او توانایی در خود نمی‌بیند  و به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

مربی سابق تیم ملی کاراته عنوان کرد: متاسفانه کاراته ایران به سمتی در حال حرکت است که همه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. این در حالی است که وقتی نوجوانان و جوانان موفق به نتیجه‌گیری می‌شوند همه به‌به وچه‌چه می‌کنند اما حالا عنوان می‌شود که تیم پشتوانه کارته ایران در سطح پایینی قرار دارد. همه این اظهارنظرها در حالی است که حدود 2 سال است که تیم امید در کنار تیم بزرگسالان تمرین می‌کند اما باز هم اینگونه صحبت می‌شود. تیم امید مدت‌ها است از تیم بزرگسالان ما جدا نیست و حتی بازیکنان این دو تیم در کنار هم در مسابقات کاراته وان شرکت می‌کنند.

کتیرایی خاطرنشان کرد: در فدراسیون کاراته اتاق فکر تصمیم‌گیری می‌کند، اما یک نفر انتخاب می‌شود تا سیبل و همه چیز به پای او نوشته شود. متاسفانه باید بگویم با کارهایی که انجام می‌شود هوای آسمان کاراته ایران آفتابی نیست و در حالت ابری قرار دارد. امیدوارم در این تصمیم تجدیدنظری صورت گیرد و تمام تیم‌های کاراته در تمامی رده‌ها به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام تا مجددا آسمان کاراته آفتابی شود.

انتهای پیام/

نظر شما