شناسهٔ خبر: 25139390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وزیر انگلیسی شبکه‌های اجتماعی را تهدید کرد

"جرمی هانت" وزیر بهداشت بریتانیا تهدید کرده است که دولت لندن قوانین جدیدی را علیه شبکه‌های اجتماعی وضع خواهد کرد، مگر آنکه این شبکه‌های اجتماعی اقدامات بیشتری را برای حفاظت از کاربران کم سن و سال و جوان که از خدمات این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، انجام دهند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت و سلامت بریتانیا شبکه‌های اجتماعی را به اعمال قوانین جدید برای حفاظت از کاربران کم سن و سال تهدید کرده است.

به گزارش رویترز، "جرمی هانت" وزیر بهداشت بریتانیا تهدید کرده است که دولت لندن قوانین جدیدی را علیه شبکه‌های اجتماعی وضع خواهد کرد، مگر آنکه این شبکه‌های اجتماعی اقدامات بیشتری را برای حفاظت از کاربران کم سن و سال و جوان که از خدمات این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی چشم خود را به روی تاثیری که این شبکه‌ها بر کودکان و افراد کم سن و سال دارد، بسته اند.

این اظهارات در شرایطی است که عملکرد فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی به خاطر تاثیری که بر کودکان و نوجوانان دارد، به شدت زیر ذره بین قرار گرفته است.

گوگل و فیس بوک اعلام کرده اند که متعهد به حفاظت از کودکان هستند و حاضر به اتخاذ تدابیر و اقدامات جدیدی برای کمک در این زمینه هستند.

هانت به این موضوع اشاره نکرده است که دولت بریتانیا چه نوع قوانینی را علیه شبکه‌های اجتماعی وضع خواهد کرد، ولی به شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های وب تا پایان آوریل فرصت داده است تا تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با ناامنی سایبری و کنترل زمانی که کودکان و نوجوانان در اینترنت سپری می‌کنند، اتخاذ نمایند.

وزیر بهداشت بریتانیا در مقاله‌ای که در ساندی تایمز منتشر شده، نوشته است: اقدامات راضی کننده ناچیزی برای ارتقای حمایت و حفاظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین اتخاذ شده است، ولی واکنش کلی به شدت محدود بوده و رویکرد داوطلبانه نمی‌تواند به تنهایی کافی باشد.

دولت بریتانیا نیز به تازگی گزارشی را درباره تاثیراتی که شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، توئیتر و اسنپ چت بر بهداشت روانی کودکان داشته، منتشر کرده است.

بریتانیا طی سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلفی با شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی درگیر بوده است، از جمله پرداخت مالیات، اقدام علیه نشر و گسترش اخبار جعلی و محتوا‌های افراطی و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران.

نظر شما