شناسهٔ خبر: 25139297 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لیگ دسته اول فوتبال| دوئل صعود در صدر و جنگ بقا در قعر/ فکری یک امتیاز تا تاریخ‌سازی

R1414/P1361/S3,27/CT7

هفته سی‌و‌سوم لیگ دسته اول فوتبال امروز در حالی برگزار می‌شود که تیم نفت مسجد سلیمان برای صعود به لیگ برتر فقط نیاز به یک امتیاز در دیدار مقابل بادران دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته سی‌و‌سوم لیگ دسته اول فوتبال امروز (دوشنبه) با 9 دیدار به صورت همزمان برگزار خواهد شد که در سه دیدار این هفته تیم‌های مدعی برای صعود به لیگ برتر و در سه دیدار دیگر نیز تیم‌ها برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر می‌جنگند. در زیر نگاهی به مسابقات هفته سی‌و‌سوم لیگ دسته اول می‌اندازیم:

* شهرداری ماهشهر - ملوان بندرانزلی، ساعت ‏17‏، ورزشگاه شهدای ماهشهر ‏
داور: میثم حیدر، کمک‌ها: محمدرضا طالبی، حمید نادری و داریوش احمدی

جدال دو مربی بزرگ و نامدار لیگ برای دفاع از حیثیت. تیم‌های شهرداری ماهشهر و ملوان بندر انزلی با هدایت علیرضا مرزبان و نادر دست‌نشان از چند هفته پیش تا حدود زیادی تکلیف‌شان در لیگ مشخص شده بود و دیگر نه امیدی برای صعود به لیگ برتر داشتند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کرد. مرزبان و دست‌نشان که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را دارند، حالا باید در هفته‌های پایانی نظاره‌گر رقابت تیم‌های مدعی لیگ باشند و بیشتر برای دفاع از نام تیم‌های خود و بهتر شدن جایگاه‌شان در جدول بجنگند. شهرداری ماهشهر با 38 امتیاز در رده یازدهم و ملوان با 52 امتیاز در رده ششم قرار دارند.

* اکسین البرز - خونه‌به‌خونه بابل، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه انقلاب ‏ کرج ‏
داور: حمید حاج ملک، کمک‌ها: حسن یوسفی، محمد عطایی و محمدرضا مهرگان

تیم‌های اکسین و خونه‌به‌خونه قطعاً یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سی‌و‌سوم را برگزار خواهند کرد. جایی که شاگردان علی لطیفی با وجود اینکه از صعود به لیگ برتر بازمانده‌اند، اما می‌توانند نقش تعین کننده‌ای در سرنوشت تیم‌های مدعی داشته باشند. بابلی‌ها در حالی میهمان اکسین هستند که می‌توانند با سه امتیاز این دیدار حتی جواز صعود به لیگ برتر را نیز کسب کنند. شاگردان اسکووچیچ که با 60 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند، در صورت پیروزی در این مسابقه و تساوی در دیدار نساجی و فجرسپاسی، جشن صعود به لیگ برتر را خواهند گرفت و در آستانه دیدار فینال جام حذفی، روحیه مضاعفی به دست خواهند آورد.

بیشتر بخوانید:
اسکوچیچ: اول یا دوم جدول فرقی نمی‌کند، مهم صعود به لیگ برتر است

* مس کرمان - آلومینیوم اراک، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه امام علی ‏ (ع) کرمان
داور: عباس صادقی، کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، محمدعلی رضایی و ایمان کهیش

مس کرمان و آلومینیوم اراک دو تیم دیگری هستند که دیگر عملاً هیچ انگیزه‌ای برای دو هفته باقی‌مانده ندارند. مسی‌ها هفته ‌گذشته دست به کار بزرگی زدند و در عین ناباوری فجرسپاسی را در خانه شکست دادند تا این تیم کار سختی برای صعود به لیگ برتر داشته باشد. در آن سو نیز تیم آلومینیوم اراک به هدف خود برای بقا در لیگ رسیده و دو هفته پایانی را می‌تواند با خیال راحت مقابل حریفان بازی کند.

* صبای قم - ماشین‌سازی تبریز، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه یادگار امام ‏ (ره) قم
داور: امید سعیدفر، کمک‌ها: بابک عباسقلی زاده، امیر قاسمی و ابوالفضل دوستی

صبای بحران‌زاده پس از سقوط هم درگیر حاشیه‌های زیادی است و هر روز از این باشگاه خبر نا امیدکننده تازه‌ای به گوش می‌رسد. قمی‌ها که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ دسته اول بوده‌اند، از چند هفته پیش سقوط‌شان به لیگ پایین‌تر قطعی شده و در هر دیدار با تعداد گل‌های بالا از حریفان خود شکست خورده‌اند. از آن طرف نیز این دیدار بهترین فرصت برای شاگردان عباس آقایی است که سه امتیاز خارج از خانه را به دست بیاورند و کمی وضعیت خود را در جدول بهبود ببخشند. ماشین‌سازان تبریزی با 31 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و فقط یک امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارند.

* نساجی مازندران - فجر سپاسی شیراز، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر
داور:‌سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر – مجید پورعلی

دیگر دیدار حساس این هفته در قائمشهر برگزار خواهد شد،‌ جایی که تساوی به درد هیچ‌کدام از تیم‌ها نمی‌خورد و در صورت رقم خوردن این نتیجه امکان دارد خونه‌به‌خونه صعود خود را به لیگ برتر قطعی کند. دو تیم مدعی نساجی و فجرسپاسی که در جایگاه سوم و چهارم جدول قرار دارند، برای حفظ امیدشان برای صعود باید سه امتیاز این مسابقه را به دست بیاورند.

شاگردان جواد نکونام از چهار دیدار گذشته خود 10 امتیاز به دست آورده و هر سه دیدار آخر خود در خانه را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. قائمشهری‌ها باید این هفته دست پُر از زمین خارج شوند و چشم به ناکامی خونه‌به‌خونه در دیدار با اکسین داشته باشند. در آن‌ سوی زمین هم شاگردان علی کلانتری با وجود شکست خانگی هفته گذشته مقابل مس کرمان، اما همچنان یکی از تیم‌های مدعی لیگ هستند. در هر صورت باید دید چه نتیجه‌ای در این دیدار مهم رقم خواهد خورد و در نهایت کدام یک از تیم‌ها می‌تواند جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند.

بیشتر بخوانید:
کلانتری: در روزی که باید بهترین بودیم،‌ بدترین شدیم/ داور ترسید و پنالتی ما را نگرفت

* آینده‌سازان برق جدید شیراز - گل‌گهر ‏سیرجان، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه شهید دستغیب ‏ شیراز ‏
داور: سامان سلطانی، کمک‌ها: هادی طوسی، مرتضی سلمان نژاد و عقیل جهانبازی

جدال برق جدید و گل‌گهر نیز مانند چند دیدار این هفته از اهمیت و حساسیت خاصی برای هیچکدام از تیم‌ها برخوردار نیست. شاگردان رحمان رضایی و وینگو بگوویچ در رده‌های میانی جدول حضور دارند و دیگر نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند و نه امیدی برای صعود به لیگ برتر دارند.

* شهرداری تبریز - راه‌آهن تهران، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه اختصاصی شهرداری ‏ تبریز  ‏
داور: میثم پورکریمان، کمک‌ها: عبدالعلی شکرگزار، علی رعیت و حامد سیری

بهترین فرصت برای دین‌محمدی و شاگردانش برای قطعی کردن بقای خود در لیگ. تیم شهرداری تبریز پس از چند بازی که در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی به دست آورد، سه هفته است که مقابل رقبای خود شکست می‌خورد و همین مسئله باعث شده تا جایگاه این تیم در انتهای جدول به خطر بیفتد. دین‌محمدی که در ابتدای فصل هدایت تیم راه‌آهن را برعهده داشت، حالا در حالی به مصاف این تیم می‌رود که سقوط لوکوموتیورانان به دسته پایین‌تر قطعی شده و به تازگی هم سه امتیاز از این تیم کسر شده است. در هر صورت تبریزی‌ها می‌توانند با سه امتیاز این مسابقه 38 امتیازی شوند و در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات، خیال خود را بابت بقا در لیگ راحت کنند.

بیشتر بخوانید:
کسر سه امتیاز از راه‌‌آهن

* مس رفسنجان - ایرانجوان بوشهر، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه شهدای ‏ رفسنجان
داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: اسد حاج محمدی، امیرمحمد داودزاده و مصطفی بینش

جدال مرگ و زندگی برای بوشهری‌ها در رفسنجان. در حالی که جدال دو تیم مس و ایرانجوان برای شاگردان سامره اهمیت چندانی ندارد،‌ سه امتیاز این مسابقه برای ایرانجوانی‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد. بوشهری‌ها که با 30 در رده شانزدهم جدول قرار دارند با توجه به دیدار آسان ماشین‌سازی مقابل صبای قم، باید با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند و در هفته آینده چشم به ناکامی سایر تیم‌ها داشته باشند.

* بادران تهران - نفت مسجدسلیمان، ساعت ‏17‏‏، ورزشگاه کارگران تهران ‏
داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: مهدی الوندی، امیررضا آشورماهانی و مرتضی عابدی

صعود به لیگ برتر یا شکست تلخ در تهران برای شاگردان فکری. تیم نفت مسجد سلیمان در حالی در هفته سی‌و‌سوم میهمان بادران است که می‌تواند با برتری در این مسابقه علاوه بر صعود به لیگ برتر،‌ قهرمانی خود را هم در لیگ دسته اول مسجل کند. شاگردان فکری که عملکرد بسیار خوبی در این فصل داشته‌اند،‌ با یک تساوی هم صعود خود را به لیگ برتر جشن خواهند گرفت و برای دومین بار طعم صعود به لیگ برتر را خواهند چشید. از آنطرف نیز شاگردان ربیعی با اینکه شانس‌شان برای لیگ برتری شدن تقریباً از بین رفته است،‌ اما هنوز هم روی کاغذ شانس دارند و حداقل برای بهبود جایگاه خود در جدول تلاش خواهند کرد. 

برای مشاهده جدول رده‌بندی لیگ دسته اول اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما