شناسهٔ خبر: 25137915 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
      دستگيري قاتل
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سیاهکل گفت: فردي که با تفنگ شکاری مردی 62 ساله را به قتل رسانده بود در جنگل روستای کاشکی سیاهکل دستگیر شد.
سرهنگ حمید محمدی نسب افزود: قاتل به دلیل اختلاف ملکی در  خانه  مقتول با وی درگیر شد و با شلیک گلوله سلاح شکاری به سینه و گردن او مرد 62 ساله را به قتل رساند.
وی گفت: ماموران انتظامی قاتل را در کلبه جنگلی در حالی که قصد داشت با قرص برنج خودکشی کند دستگیر کردند.
کارمند قلابی کلاهبردار
قم- ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از دستگیری فردی به اتهام کلاهبرداری در قالب کارمند اداره بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خبر داد.
مهدی کاهه گفت: این متهم برای جلب اعتمادمردم اسناد دولتی و نامه‌های سربرگ‌ دار را جعل کرده بود.
وی تاکید کرد: این کلاهبردار که تاکنون بیش از ۱۹ شاکی دارد؛ مبالغ مختلفی از ۱۶ میلیون تا ۲۱ میلیون تومان از مردم دریافت کرده بود.
قاتل در دام
ایلام - ایسنا: فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری قاتل متواری که چند روز گذشته دو جوان ایوانی را به قتل رسانده بود در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد.
سرتیپ نورعلی یاری افزود: کارآگاهان با تلاش شبانه‌روزی و انجام تحقیقات پلیسی و به کار بردن تمام توان عملیاتی و اطلاعاتی توانستند ردپای قاتل متواری را در یکی از شهرستان‌های استان‌های غربی پیدا کنند.وی تصریح کرد: برابر اقدامات اطلاعاتی مشخص شد نامبرده قصد دارد به همراه شخص دیگری از مرزهای غربی کشور خارج شود که نهایتاً پلیس آگاهی شهرستان سقز با همکاری و هماهنگی تیم‌های اعزامی موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه قاتل را دستگیر کنند
کرمان لرزید
کرمان - فارس: زلزله‌ای به بزرگی 4/6 ریشتر حوالی کیانشهر کرمان را لرزاند.زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/6 حوالی کیانشهر کرمان را ساعت 00:33:50 در عمق 10 کیلومتری زمین لرزاند.
این زمین‌لرزه در فاصله 15 کیلومتری کیانشهر کرمان، 16 کیلومتری کوهبنان و 132 کیلومتری کرمان ثبت شده است.
ریزش خط لوله انتقال گاز
اهواز- ایسنا: رئیس ‌بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک از فوت یکی از مصدومان حادثه ریزش دیوار در خط لوله انتقال گاز جاده سد دز خبر داد.
شهرام حامدی‌فر اظهار کرد: در حادثه ریزش دیواره ناشی از شکستگی خط لوله انتقال گاز واقع در ابتدای جاده اختصاصی سد دز، دو کارگر مصدوم شدند که یکی از آنها به مدت 45 دقیقه زیر آوار محبوس شده بود که فوت کرد.وی ادامه داد: همچنین در این حادثه دو آتش‌نشان در حین انجام عملیات امدادرسانی مصدوم شدند که به همراه دو کارگر مصدوم به بیمارستان امام علی(ع) انتقال یافتند.
دستگیری هنجارشکنان
مشهد- تسنیم: هفت نفر دیگر در پرونده اتفاقات مربوط به هنجارشکنی در برج سلمان مشهد دستگیر شدند.
بررسی پرونده عوامل دخیل در اتفاقات برج سلمان مشهد همچنان ادامه دارد.
هفته گذشته مراسمی در برج سلمان مشهد برگزار شد و پس از شکل‌‌گیری اعمال منافی عفت عمومی و همچنین مزاحمت برای کسبه این برج، دادستانی استان وارد عمل شد و تحقیقات در مورد این پرونده آغاز شد. پس از آن رئیس‌ اداره ارشاد مشهد پنج‌شنبه گذشته در پی این اتفاقات دستگیر شد.
تصادف مرگبار
اهواز - ایسنا: رئیس‌مرکز اوراژنس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از کشته شدن دو نفر و مجروح شدن سه تن دیگر در یک حادثه تصادف در جاده اهواز - هفتکل خبر داد.
شهریار میرخشتی اظهار کرد: در حادثه برخورد یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی پژو 405 که در محور اهواز- هفتکل در محدوده روستای شجیرات رخ داد، دو نفر کشته و  سه تن مصدوم شدند.
زلزله در فارس
شیراز- ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله 4/7 ریشتری حوالی خُنج در این استان فارس را لرزاند.
حسن فیاض‌پور افزود: این زلزله خارج از منطقه مسکونی و در عمق 12 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.
به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله 4/7 ریشتر ی ساعت 5 و 42 دقیقه و 20 ثانیه دوم اردیبهشت 97 حوالی خنج در استان فارس را لرزاند.
مرگ پلنگ
ساری- خبرگزاری صدا و سیما: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: یک قلاده پلنگ نر بالغ در منطقه ریگ چشمه خلیل شهر بهشهر تلف شد.
ولی‌پور افزود: : این پلنگ که برای پیداکردن غذا به منطقه روستایی ریگ چشمه خلیل شهر بهشهر نزدیک شده بود، در تله‌ای که برای جلوگیری از ورود گراز به مزرعه نصب شده بود گرفتار و تلف شد.
ولی‌پور افزود: لاشه این پلنگ پس از یک هفته پیدا شد.
وی گفت: اگر مشخص شود دلیل تلف شدن این پلنگ تله سیمی بوده است، تله‌گذاران متخلف بوده و جریمه می‌شوند.
دستگیری سارق مسلح
رشت- ایسنا: رئیس ‌پلیس آگاهی استان گیلان از دستگیری سارق طلا فروشی گلسار رشت در کمتر از ۴۸ ساعت در پلیس راه رشت قزوین خبر داد.
سرهنگ «فلاح کریمی» با بیان این‌که سارق ۲۸ ساله سابقه یک فقره جعل و کلاهبرداری را در پرونده خود دارد، افزود: سارق موقع ورود به استان در پلیس راه رشت به قزوین حین مراجعت از تهران دستگیر شد.سارق روز پنجشنبه در یک طلافروشی در منطقه گلسار رشت از طریق سرقت مسلحانه اقدام به سرقت یک کیلو طلا کرده بود.
اسید پاشی
تبریز - باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: مردی با پاشیدن اسید به صورت همسرش موجب اسید سوزی ۵۰ درصدی وی شده است. فرزاد رحمانی افزود: قسمتی از صورت و بازو‌ی وی ۵۰ درصد دچار آسیب دیدگی و سوختگی شده و خوشبختانه مشکل بینایی ندارد.گفتنی است: این بیمار در بیمارستان سینا تبریز بستری بوده و با تپش قلب شدید مواجه است.
قاچاق کالا
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف انواع کالای قاچاق در این استان خبر داد.
سرتیپ «عزیزاله ملکی» بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس استان 5 میلیون و 131 هزار نخ سیگار، 5 هزار و 832 ثوب البسه، 30 تن برنج 122 هزار و 795متر پارچه، 90کیلو چای، هزار و 513 دستگاه لوازم خانگی، 187هزار لیتر سوخت و 568 راس دام قاچاق فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.
وی با ‌اشاره به توقیف 65 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت بنا به نظر کارشناسان، 84 میلیارد و 948 میلیون ریال برآورد شده است که در این زمینه 100 متهم نیز دستگیر شدند.


نظر شما