شناسهٔ خبر: 25137444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه

عامل اصلی تصادفات فوتی ضربه به سر بوده است

کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 70 درصد حوادث رانندگی برون شهری استان را خودروهای سواری رقم زدند، گفت: ضربه به سر اصلی ترین عامل تصادفات فوتی بوده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خونریزی و انواع شکستگی را دیگر دلایل مرگ و میر بر اثر سانحه اتومبیل در استان ذکرکرد.
وی با تاکید بر اینکه بستن کمربند ایمنی عامل مهمی در پیشگیری از وقوع تصادفات فوتی است، گفت: اگر می خواهیم از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنیم باید بستن کمربند ایمنی را جدی بگیریم.
او اظهار کرد: اگر در حین وقوع حادثه، سرنشینان خودرو کمربند ایمنی بسته باشند احتمال زنده ماندن و مجروح نشدن آنان بسیار افزایش پیدا می کند.
رئیس پلیس راه کرمانشاه یادآوری کرد: مسئولیت عدم استفاده سرنشینان خودروهای شخصی و حتی خودروهای مسافری عمومی از کمربند ایمنی با رانندگان است و در صورت عدم رعایت این موضوع، خودرو با جریمه 600 هزار ریالی مواجه می شود.
وی ادامه داد: بستن کمربند ایمنی در تردد های برون شهری که میانگین سرعت خودروها بیشتر است و خطرات بیشتری سرنشینان را تهدید می کند، استفاده از کمربند ایمنی می تواند تضمین جانی و حیاتی برای آن ها باشد.
وی همچنین استفاده سرنشینان عقب خودرو از کمربند ایمنی را نیز الزامی دانست و گفت: مشاهدات پلیس و اورژانس در صحنه حوادث و همچنین گزارشات پزشکی قانونی نشان می دهد در صورت وقوع حادثه سرنشینان عقب نیز به اندازه سرنشینان جلوی خودرو در معرض آسیب قرار دارند.
او به شهروندان توصیه کرد در هنگام سوار شدن و تردد در مسیرهای برون شهری حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند تا از ایمنی بیشتری برخوردار باشند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
7458/3033

نظر شما