شناسهٔ خبر: 25136930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2 محموله بزرگ کالای قاچاق در کرمانشاه کشف شد

به گزارش ایرنا؛ سردار منوچهر امان اللهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح کشف محموله های قاچاق گفت: یکی از این محموله ها مربوط به کشف 22 تن برج قاچاق می

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا؛ سردار منوچهر امان اللهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح کشف محموله های قاچاق گفت: یکی از این محموله ها مربوط به کشف 22 تن برج قاچاق می شود که پیش از توزیع در سطح بازار، کشف شد.
وی ادامه داد: به دنبال کسب اطلاع مبنی بر ورود یک دستگاه کامیون به شهر کرمانشاه که حامل بار قاچاق از نوع برنج خارجی است، توقیف خودرو در دستور کار ماموران یگان امداد این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: خودرو مذکور پس از شناسایی در میدان آزادگان شهر کرمانشاه توقیف و در بازرسی های صورت گرفته ماموران، مقدار 22 تن برنج قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: بنا بر اظهارات کارشناسان، ارزش محموله برنج قاچاق کشف شده به یک میلیارد و 100میلیون ریال می رسد.
وی همچنین با اشاره به توقیف کامیون و دستگیری راننده آن، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم به دستگاه قضائی معرفی شده است.
سردار امان اللهی یادآوری کرد: 22 تن برنج قاچاق کشف شده نیز به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه اظهاراتش، محموله قاچاق کشف شده دیگر را 284 هزار و 300 نخ سیگار عنوان و اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق به یک میلیارد و 700 میلیون ریال می رسد.
وی در تشریح چگونگی کشف این محموله قاچاق نیز گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس مبنی بر اینکه عده ای از قاچاقچیان سودجو اقدام به خرید یک محموله سیگار نموده و قصد انتقال آن را به استان های جنوبی کشور دارند، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
او ادامه داد: پس از شناسایی مسیر تردد و نوع خودروی حامل کالای قاچاق، تیم عملیاتی اداره قاچاق کالا وارز پلیس آگاهی به محور کامیاران- کرمانشاه اعزام و این محور به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت.
او تصریح کرد: در نهایت یک دستگاه خودرو سواری سمند حامل کالای قاچاق مشاهده و ماموران پس از توقیف آن، موفق به کشف 184 هزار و 300 نخ سیگار قاچاق شدند.
وی با اشاره به دستگیری راننده و توقیف خودروی مذکور گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.
او مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اولویت های مهم پلیس در سال جاری عنوان و اظهار کرد: مبارزه با این پدیده در راستای عمل به منویات رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی صورت می گیرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7458/3033
انتهای پیام

نظر شما