شناسهٔ خبر: 25136904 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال؛

استقلال 10 نفره پیکان را برد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال استقلال تهران و پیکان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال در هوای بارانی ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و آبی پوشان به رغم 10 نفره بودن، با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسیدند تا به مکان سوم جدول رده بندی صعود کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این دیدار از ساعت 18 به صورت همزمان با سایر دیدارهای لیگ برتر آغاز شد و برای استقلال «مامه تیام» ، «وریا غفوری» و « امید ابراهیمی» گلزنی کردند. «آرمان قاسمی» و «فراز امام علی» گلزنان تیم پیکان در این دیدار بودند.
استقلال در حالی میزبان شاگردان «مجید جلالی» سرمربی تیم پیکان بود که برای هر دو تیم کسب سه امتیاز و رساندن خود به جایگاه دوم جدول رده بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.
از همان ابتدای این دیدار بازی هجومی دو تیم مشخص بود که انگیزه آنها فقط پیروزی است و در دقیقه 12 تیم پیکان توسط «آرمان قاسمی» که موفق شد ضربه ایستگاهی پشت محوطه 18 قدم استقلال را به گل تبدیل کند، به این مهم رسید.
تنها سه دقیقه بعد «داریوش شجاعیان» هافبک هجومی آبی پوشان می توانست در محوطه 6 قدم پیکان با ضربه سر دروازه حریف را باز کند و یک دقیقه بعد نیز شوت محکم «مامه تیام» مهاجم سنگالی آبی پوشان به دیرک دروازه خورد تا 2 فرصت مسلم گلزنی از دست برود و ادامه تلاش آبی پوشان برای جبران گل خورده نیز در نیمه نخست ثمری نداشت.
شاگردان «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی استقلال که پیش از این دیدار عملکرد درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا داشته اند و بدون شکست به یک هشتم نهایی این مسابقات راه یافته اند، بازی را هجومی آغاز کردند تا تنها پس از 9 دقیقه از شروع نیمه دوم با 2 گل پیش بیفتند.
یک دقیقه پس از آغاز این دیدار «فرشید اسماعیلی» توپ ارسالی را در محوطه شش قدم تیم پیکان به زیبایی و به دور از دستان دروازه بان پیکان برای تیام فرستاد تا مهاجم سیه چرده استقلال گل نخست آبی پوشان را در این دیدار به ثمر برساند.
تنها پنج دقیقه بعد پاسکاری دقیق و هماهنگ بازیکنان استقلال در محوطه 18 قدم به «علی قربانی» رسید تا پاس بی نقص او را «وریا غفوری» به دومین گل آبی پوشان تبدیل کند.
بازیکنان پیکان که نمی خواستند بازنده این دیدار باشد به بازی هجومی روی آوردند تا در دقیقه 63 خودروسازها با ضربه سر «فراز امام علی» و جاگیری اشتباه «حسین حسینی» درون دروازه استقلال، به گل تساوی برسند.
«داریوش شجاعیان» هافبک هجومی آبی پوشان که در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه 52 از «اشکان خورشیدی» داور مسابقه، یک کارت زرد گرفته بود در دقیقه 72 به دلیل کشیدن پیراهن حریف دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد.
آبی پوشان به رغم اینکه 10 نفره شده بودند به بازی هجومی خود شدت بخشیدند و فرصت هایی نیز توسط «فرشید اسماعیلی» بر روی دروازه تیم پیکان داشتند که در زدن ضربه نهایی و باز کردن دروازه حریف ناکام بودند. اما در دقیقه 90 کار تیمی بازیکنان استقلال سرانجام به نتیجه رسید تا «امید ابراهیمی» با شوت خود دروازه «پیام نیازمند» را باز کند و استقلالی ها با نتیجه 3 بر 2 پیروز این دیدار باشند.
آبی پوشان با این نتیجه و کسب51 امتیاز به رده سوم جدول صعود کردند تا فقط با یک امتیاز اختلاف از تیم ذوب آهن 52 امتیازی در مکان سوم قرار بگیرند.
برای تیم استقلال در نیمه نخست سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، سرور جپارف(دقیقه 79 جابر انصاری)، فرشید اسماعیلی(دقیقه 90 به علاوه4 بویان نایدنوف)، علی قربانی(دقیقه 73 خسرو حیدری) و مامه تیام به میدان رفتند.
همچنین در ترکیب تیم پیکان پیام نیازمند، سجاد مشکل پور(دقیقه 45 امیر حسین صادقی)، حجت حق وردی، علی حمودی، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، ماهان رحمانی، محمد خدابنده لو(دقیقه 57 افرانگ دافه)، مهدی شیری، مهدی مومنی و فراز امامعلی مقابل تیم میزبان صف آرایی می کنند.
ورزشی**9029**1597

نظر شما