شناسهٔ خبر: 25136839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

شکست پرسپولیس و برتری استقلال در روز سقوط نفت تهران/ ذوب آهن دوم شد، سایپا چهارم

در پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال که با شکست پرسپولیس و پیروزی استقلال همراه بود، ذوب آهن توانست به رده دوم برسد و سقوط نفت تهران نیز قطعی شد.

صاحب‌خبر -
هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال عصر امروز با انجام 8 دیدار به طور همزمان در شهرهای مختلف برگزار شد.

به گزارش نامه نیوز، پرسپولیس قهرمان زودهنگام مسابقات در اصفهان به مصاف ذوب آهن رفت. برانکو برای این بازی ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، احمد نورالهی، سیامک نعمتی و علی علیپور را انتخاب کرد.

بازی در نیمه اول اگرچه پربرخورد و نزدیک دنبال شد اما دو تیم موفق نشدند موقعیت های مهم خلق کنند و در حالی که ذوب آهن بیشتر صاحب توپ و میدان بود، بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در نیمه دوم اما سرعت بازی بالاتر رفت و این پرسپولیس بود که روی ضربه محکم علی علیپور به گل رسید. 

شاگردان قلعه نویی که در بازی خانگی بیش از حریف صاحب توپ بودند و در کورس نایب قهرمانی به امتیاز از این بازی نیاز داشتند برای جبران گل خورده حملات خود را افزایش دادند و توانستند در شرایطی که قرمزها به خاطر مصدومیت علیپور 10 نفره به بازی ادامه می دادند، دقیقه 70 توسط فخرالدینی به گل تساوی برسند.

برانکو در ادامه تعویض هایش را شروع کرد، منشا جانشین علیپور شد، احمدزاده جای نورالهی را گرفت و در دقایق پایانی هم مصلح به جای نعمتی وارد میدان شد اما این ذوب آهن بود که توانست در دقیقه88 روی یک کرنر با ضربه سر کی روش استنلی گل دوم را هم به ثمر برساند و در نهایت سه امتیاز حساس این بازی را کسب کرده و در رده دوم جدول قرار بگیرد.

در یکی دیگر از مسابقات حساس استقلال تهران که برای بالارفتن در جدول به پیروزی نیاز داشت، میزبان پیکان بود. 

وینفرد شفر برای این بازی ترکیب سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، سرور جباروف( 79- جابر انصاری)، فرشید اسماعیلی، علی قربانی( 72- خسرو حیدری) و مامه تیام را انتخاب کرد.

در دقیقه 13 بازی آرمان قاسمی از روی یک ضربه ایستگاهی و با شوتی دیدنی دروازه حسینی را باز کرد تا پیکان خیلی زود پیش بیفتد. 4 دقیقه بعد تیام می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه اش بعد از برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.

پیکان بعد از این گل به بازی دفاعی روی آورد و استقلال نیز موقعیت هایی داشت که استفاده نکرد. در ادامه شاگردان جلالی می توانستند در دقیقه 37 به گل دوم هم برسند که مهاجم این تیم از دو قدمی موفق به بازی کردن دروازه نشد و بازی هم در نیمه نخست با برتری پیکان خاتمه یافت.

با شروع نیمه دوم استقلال به حملاتش برای جبران گل خورده ادامه دادو در دقیقه 49 توانست روی یک کرتر و با ضربه سر تیام به گل تساوی برسد. در دقیقه 54 حملات استقلال با ضربه تمام کننده غفوری به گل دوم تبدیل شد تا شاگردان شفر از شکست به پیروزی برسند. 

بعد از این گل نوبت به پیکان رسید تا به فوتبال هجومی روی بیاورد و توانست در دقیقه 63 روی سانتر حمودی و ضربه سر امامعلی به گل تساوی برسد. در دقیقه 71 داریوش شجاعیان با دریافت دومین اخطار از بازی اخراج شد تا کار برای استقلال سخت شود اما شاگردان شفر با وجود بازی هجومی پیکان توانستند در دقیقه 90 با شوت ابراهیمی به گل سوم برسند و در نهایت سه امتیاز حساس این بازی را به دست بیاورند و در رده سوم قرار بگیرند.

پارس جنوبی جم در دیدار برابر نفت تهران با سه گل محمد نوری(7)، روح الله سیف الهی(44) و احسان تاییدی(67) به پیروزی رسید تا سقوط تیم تهرانی قطعی شود.

دربی مشهد بین پدیده و مشکی پوشان با برتری دو بر یک پدیده همراه بود. معین عباسیان و محمد قاضی برای  پدیده گلزنی کردند و تک گل تیم سقوط کرده مشکی پوشان نیز توسط یونس شاکری به ثمر رسید.

استقلال خوزستان دیگر تیمی که کاندیدای سقوط بود در بازی با سپاهان بحران زده و در حالی که عقب بود با نتیجه سه بر دو پیروز شد تا اصفهانی ها به روند ناکامی های خود ادامه دهند. سپاهان ابتدا با گل مهرداد محمدی در دقیقه 5 پیش افتاد اما میزبان سه بار توسط حکیم نصاری(36) و یونس دلفی(49 و 62) به گل رسید تا گل دقیقه 64 علی محمدی نیز مانع از شکست سپاهان و سقوط این تیم به رده چهاردهم نشود.

سپیدرود که با علی کریمی تا حدی خیالش از بقا راحت شده در بازی با فولاد خوزستان به تساوی یک بر یک رسید تا همچنان در بازی های اخیر خانگی شکست را تجربه نکند و به رده 12 جدول برسد.

تراکتورسازی که مدت ها طعم پیروزی را در ایران و آسیا نچشیده در بازی خانگی برابر نفت آبادان نیز با تساوی یک بر یک متوقف شد. سزار در دقیقه 37 برای میهمان گلزنی کرد اما اسماعیلی فر در دقیقه 59 کار را به تساوی کشاند. تراکتور با این یک امتیاز در رده 11 قرار گرفت.

سایپا دیگر مدعی عنوان نایب قهرمانی در بازی خانگی برابر گسترش فولاد با تساوی بدون گل متوقف شد. علی قلی زاده در این بازی در دقیقه 48 یک پنالتی مهم را از دست داد تا رده دوم را به ذوب آهن بدهد و به رده چهارم سقوط کند.


نظر شما