شناسهٔ خبر: 25136731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ائتلاف تحریم قطر، شبکه الجزیره را نشانه گرفت

تهران - ایرنا - «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امورخارجه بحرین که کشورش به همراه عربستان، امارات و مصر، 15 خردادماه 96، قطر را به اتهام تروریسم تحریم کرده اند، روز یکشنبه از شرط جدید این ائتلاف برای از سرگیری روابط با دوحه پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آل خلیفه در صفحه توئیتری خود نوشت که چهاردهمین شرط کشورهای چهارگانه برای روابط مجدد با قطر آن است که (مدیران ) شبکه الجزیره به دلیل دروغ پراکنی ترویج شایعاتی که مسبب ناآرامی در کشورهایمان است، باید محاکمه و مجازات شوند.
کشورهای تحریم کننده قطر اول تیرماه 96، با میانجیگری کویت، فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با قطر را به این کشور اعلام کردند که از مهم ترین آن، تعطیلی شبکه خبری الجزیره این کشور اعلام شد.
از دیگر خواسته های کشورهای تحریمی، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.
عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
شبس**9363**

نظر شما