شناسهٔ خبر: 25136598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استقلال خوزستان در لیگ برتر ماندنی شد/جشن قهرمان برای سقوط نکردن

اهواز - استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور را دارد، امروز برای عدم سقوط به لیگ دسته اول فوتبال کشور جشن گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، از سری رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشور، تیم‌های استقلال خوزستان و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان عصر امروز در ورزشگاه الغدیر اهواز به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با پیروزی تیم خوزستانی به پایان رسید. با این نتیجه، بقای استقلال خوزستان در لیگ برتر فصل آینده هم قطعی شد.

* گل‌های این بازی را حکیم نصاری (۳۶) یونس دلفی (۴۹ و ۶۲) برای استقلال خوزستان و مهرداد محمدی (۵) و جلال‌الدین علی‌محمدی (۶۴) برای سپاهان به ثمر رساندند.

* این بازی را محمدحسن زاهدی‌فرد با کمک جلیل شعرانی و علی دودانگه قضاوت کردند و حدود هزار نفر از آن استقبال کردند.

* استقلال خوزستان در این بازی با ترکیب: وحید شیخ ویسی، علیرضا زندوی (۸۰- محمد شریفی)، موسی کولیبالی، ابوالفضل علایی، علیرضا دغاغله، سلمان بحرانی، عادل کلاه‌کج (۶۷- میثم دورقی)، حکیم نصاری، فرید بهزادی کریمی، یونس دلفی و جونیور مارینی بازی کرد.

* سپاهان اصفهان نیز در این بازی با ترکیب: ابراهیم عالمه، ابوالحسن جعفری، عزت‌الله پورقاز، عارف غلامی، سعید آقایی، میلاد سرلک (۵۳- حامد بحیرایی)، علی کریمی، رضا میرزایی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مهرداد محمدی و ساسان انصاری بازی کرد.

* استقلال خوزستان و سپاهان برای قطعی کردن حضورشان در فصل آینده لیگ برتر نیاز به کسب امتیاز در این مسابقه داشتند و همین امر باعث افزایش حساسیت بازی شده بود. استقلالی‌ها در غیاب چند بازیکن مصدوم و سپاهان در غیاب سیاوش یزدانی محروم گام به این مسابقه گذاشتند.

* شکست نفت تهران برابر پارس جنوبی جم و پیروزی استقلال خوزستان برابر سپاهان، باعث قطعی شدن سقوط قهرمان فصل گذشته جام حذفی فوتبال ایران به لیگ دسته اول شد و نفت تهران همراه با سیاه‌جامگان مشهد فصل آینده در لیگ برتر حضور نخواهد داشت. این در حالی بود که تیم شایسته استقلال خوزستان با پیروزی مقابل سپاهان اصفهان در استادیوم غدیر اهواز حضورش در فصل آتی لیگ برتر را قطعی کرده و جشن بقا گرفت.

* استقلال خوزستان در شرایطی موفق به حفظ سهمیه خوزستان شد که مشکلات مالی بسیار شدیدی را تحمل می‌کرد اما بازیکنان و مربیان این تیم با وجود تمامی مشکلات برابر حریفان جنگیدند و با رهبری عبدالله ویسی موفق به دفاع از سهمیه خوزستان شدند.

نظر شما