شناسهٔ خبر: 25136549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حمایت سازمان ملل از برگزاری انتخابات در عراق

ایرنا : دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی بر برگزاری انتخابات عراق در محیطی امن و مناسب تاکید کرد و گفت این سازمان بر تعهد حمایت از کمیسیون مستقل انتخابات پایدار است.

صاحب‌خبر -

 دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل متحد از سفر سه روزه میروسلاو جنکا به عراق گزارشی ارائه کرد که در آن آمده است: جنکا بر ایجاد محیطی امن و مناسب برای برگزاری انتخاباتی معتبر تاکید و از جدول زمان بندی شده انتخابات که بر اساس قانون اساسی ۱۲ ماه می ۲۰۱۸ برگزار می شود، استقبال کرد.

وی تاکید کرد که سازمان ملل متحد بر تعهد خود برای حمایت از فعالیت کمیسیون مستقل انتخابات به منظور برگزاری انتخاباتی فراگیر، شفاف و پذیرفتنی باقی است. 

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی درباره چشم انداز فرایند آشتی ملی هم گفت و گو کرد و فرصت های مشارکت همه گروه های قومی و مذهبی را مورد بررسی قرار داد. 

جنکا حفاظت از حقوق جوامع اقلیت را مهم دانست و تاکید کرد تنوع جمعیتی عراق بخش مهمی از تاریخ و غنای آن کشور است و مردم باید همچون برادر و خواهر با یکدیگر باشند.

وی اظهار کرد در دیدار با مقامات عراقی بر اهمیت مشارکت کامل و موثر زنان در تصمیم گیری ها اعم از سیاسی، بازسازی و آشتی ملی تاکید شد.

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت عراق خواست تا برنامه عملی ملی بر اساس قطعنامه ۱۳۲۵ (۲۰۰۰) شورای امنیت و همچنین اعلامیه مشترک اخیر درباره پیشگیری و مقابله با خشونت جنسی مرتبط با جنگ را در عراق اجرا کند.

جنکا به عزم سازمان ملل برای ادامه حمایت از همه عراقی ها، از جمله کسانی که بیش از سه سال تحت رژیم تروریستی داعش رنج بردند، تاکید کرد و گفت اکنون مردم عراق فرصتی برای گشودن فصل جدیدی توام با صلح، بزرگی و آسایش دارند. 

وی با بیان این که از موصل دیدن کرده شاهد سطح عظیم تخریب بوده است، گفت امیدوارم زندگی به موصل بازگردد و ما با تمام عراقی ها در تلاش برای بازسازی کشور خود همراهیم.

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از جامعه بین المللی خواست تا به طور فعال در کنفرانس حمایت از اصلاحات و توانبخشی دولت عراق مشارکت کنند تا بتوان خدمات و همچنین آینده ای بهتر و با ارزش برای همه عراقی ها فراهم کرد.

جنکا این کنفرانس را نشانه ای روشن از روابط موفق عراق با شرکای منطقه ای و بین المللی دانست که برای ارتقای ثبات در عراق و منطقه حیاتی است.

 

نظر شما