شناسهٔ خبر: 25136490 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ذوب آهن با برتری مقابل پرسپولیس به رتبه دوم رسید

به گزارش ایرنا؛ امروز (یکشنبه) در هفته بیست و نهم لیگ برتر باشگاه های ایران، پرسپولیس که قهرمانی خود را قطعی کرده است در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به میهمانی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا؛ امروز (یکشنبه) در هفته بیست و نهم لیگ برتر باشگاه های ایران، پرسپولیس که قهرمانی خود را قطعی کرده است در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به میهمانی ذوب آهن رفت و در حالی که با یک گل از حریف پیش بود در نهایت 2 بر یک شکست خورد.
پرسپولیس با قبول چهارمین شکست فصل خود 61 امتیازی باقی ماند و ذوب آهن هم با 52 امتیاز به رتبه دوم رسید و در یک قدمی نایب قهرمانی قرار گرفت.
این دیدار با سرعت زیادی از سوی دو تیم آغاز شد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه در انتظار بازی زیبایی باشند.
در دقیقه 14، اولین فرصت گلزنی برای ذوب آهن ایجاد شد که ضربه «کی روش استنلی» را «علیرضا بیرانوند» به خوبی مهار کرد.
پرسپولیسی ها با وجود اینکه قهرمانی خود را مسجل کرده اند، امروز با تمام توان به میدان آمدند تا روند مثبت خود را تداوم بخشند.
در ادامه، سرعت بازی کاسته شد و توپ بیشتر در میانه میدان با پاس اشتباه بازیکنان به گردش در می آمد.
در نهایت نیمه نخست این دیدار با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسید.
در آغاز نیمه دوم، پرسپولیس با ضربه تماشایی و مهار نشدنی «علی علیپور» به گل دست یافت و از میزبان پیشی گرفت.
این نوزدهمین گل علیپور در فصل جاری لیگ برتر بود تا آقای گلی این مهاجم جوان قطعی شود.
بازیکنان ذوب آهن که در صورت باخت در دیدار امروز، شانس رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا را تا حدودی زیادی از دست می دادند برای جبران گل خورده به ارسال های بلند روی آوردند.
در دقیقه 64 اشتباه مدافعان پرسپولیس سبب شد تا «بختیار رحمانی» هافبک ذوب آهن در آستانه گلزنی قرار بگیرد که این بازیکن نتوانست از فرصت طلایی استفاده کند.
در دقیقه 70، حملات متعدد ذوب آهن نتیجه داد و توپ ارسالی به محوطه جریمه پرسپولیس را «میلاد فخرالدینی» با استفاده از اشتباه بیرانوند به گل تساوی تبدیل کرد.
بلافاصله پس از این گل «علی علیپور» مهاجم گلزن پرسپولیس با مصدومیت روبرو شد و جای خود را به «گادوین منشا» داد.
ذوب آهن که برای رسیدن به پیروزی، سراسر حمله شده بود در دقیقه 87 به گل دوم دست یافت و «کی روش استنلی» با ضربه سر تماشایی، میزبان را به یک پیروزی ارزشمند رساند.
این دیدار با برتری 2 بر یک ذوب آهن به اتمام رسید تا «امیر قلعه نویی» پس از نزدیک به 6 سال طعم برتری مقابل پرسپولیس را بچشد.
*ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، خالد شفیعی، محمد نژادمهدی، محمد ستاری، حمید بوحمدان، میلاد فخردینی، جورجی ولیسیانی، بختیار رحمانی، مرتضی تبریزی (وحید محمدزاده) و کی روش استنلی
*ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، حسین ماهینی، وحید امیری، احمد نورالهی(فرشاد احمدزاده)، سیامک نعمتی(شایان مصلح) و علی علیپور(گادوین منشا).
8114/ 2093
انتهای پیام

نظر شما