شناسهٔ خبر: 25136447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مکرون:فرانسه طرح جایگزینی برای برجام ندارد/باید بمانیم و سوریه‌ای جدید بسازیم

رئیس جمهوری فرانسه که قرار است فردا (دوشنبه) راهی آمریکا شود، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد که در دیدارش با دونالد ترامپ، از وی می خواهد که به توافق هسته ای با ایران (برجام) متعهد باشد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مکرون از ترامپ خواست به برجام متعهد باشد

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد: «امانوئل مکرون» پیش از عزیمت به آمریکا در این گفت و گو تاکید کرد: در این سفر از ترامپ خواهم خواست تا در تصمیم خود مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران بازنگری کند و در این توافقنامه باقی بماند.


مکرون درباره خروج زودهنگام نیروهای غربی از سوریه نیز هشدار داد و ادعا کرد: 'اگر بطور قطعی و زودهنگام از سوریه خارج شویم، بدون شک زمینه را برای ایران و بشار اسد و نیروهای او مهیا می کنیم و آنها جنگ دیگر را به راه خواهند انداخت.'


وی افزود، من معتقدم که حتی پس از شکست کامل داعش، باید در سوریه باقی بمانیم و با کمک کشورهایی مانند روسیه و ترکیه در ساخت سوریه جدید همکاری کنیم. 

 

 در همین ارتباط، یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: هنوز مذاکرات آمریکا با کشورهای اروپایی برای بررسی نگرانی های واشنگتن در خصوص توافق هسته ای ایران پایان نیافته است.


وی اضافه کرد: در دیدار ترامپ و مکرون دو طرف همچنین در خصوص مسائل دیگر از جمله حمله اخیر نظامی مشترک به سوریه گفت و گو خواهند کرد.


رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است در صورتی که اتحادیه اروپا متن این توافق را تشدید نکند، ماه مه (اردیبهشت) از آن خارج خواهد شد و این در حالیست که کشورهای اروپایی مخالف خروج از توافق هسته ای یا تغییر در بندهای این توافق هستند

منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما