شناسهٔ خبر: 25136422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اخراج ۲ هزار مترجم اداره‌ مهاجرت و پناهندگی آلمان

تسنیم : اداره‌ مهاجرت و پناهندگی آلمان بار دیگر خبرساز شد. پس از رسوایی اعطای پناهندگی به متقاضیانی که استدلال حقوقی محکمی برای پذیرفته‌شدن نداشته‌اند، خبر اخراج شمار زیادی از مترجمان این اداره منتشر شد.

صاحب‌خبر -

 روزنامه "بیلد" آلمان گزارش داد، که اداره‌ مهاجرت و پناهندگی این کشور در سال ۲۰۱۷ و چهار ماه نخست سال جاری همکاری خود با ۲ هزار و ۱۰۰ مترجم را پایان داده است.

منبع این خبر پاسخ کتبی وزارت کشور آلمان به فراکسیون حزب چپ در پارلمان است.  

بر اساس گزارش "بیلد"، دلیل اخراج اکثر این مترجمان صلاحیت ناکافی آنان بوده است. در ۳۰ مورد، علت اتمام همکاری، بی‌اعتنایی مترجمان به مقررات کاری اعلام شده است.

پیش‌تر نیز این اداره به دلیل پذیرش تقاضای پناهندگی افرادی که استدلال حقوقی محکمی برای پناهنده‌شدن به آلمان را نداشتند خبر ساز شد.

یکی از مسئولان این اداره در شهر برمن دستور اعطای پناهندگی به یک هزار و ۲۰۰ پناهجو را داده است. دادستانی برمن اعلام کرد که این فرد و پنج همکار او، از جمله یک مترجم را تحت پی‌گرد قانونی قرار خواهد داد.

هنوز معلوم نیست که آیا این افراد با انگیزه مالی دست به این اقدام زده‌اند یا خیر.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که برای شفاف‌سازی در این زمینه اقدام می‌کند. به گفته او، اقدام غیرقانونی کارمندان اداره مهاجرت و پناهندگی برمن بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ صورت گرفته است.

 

نظر شما