شناسهٔ خبر: 25136395 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور طیبی رییس جهاد دانشگاهی؛

تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی

خبرگزاری شبستان: آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی همزمان با سومین سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآنی همزمان با سومین روز سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران برگزار شد.

براین اساس در ابتداء این مراسم عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین بار بعد از برگزاری ۱۵ دوره مستقل آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در وزارت ارشاد و سازمان اوقاف هر دو نهاد با هم افزایی و همدلانه این آزمون را در ۴۰۰ شهر کشور به صورت همزمان ۱۰ اسفند ۹۶ برگزار کردند.

وی ادامه داد: این آزمون بین ۲۴۰ هزار نفر در ۲۷ رشته قرآنی برگزار شد.

سپس حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به برگزاری مسابقات دانشجویان مسلمان جهان اظهار کرد: این مسابقات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در جهان اسلام داشته باشد.

طیبی ابراز داشت: مسابقات در زمان بسیار خوبی برگزار می‌شود و می تواند در ابعاد دینی و حتی در حوزه علمی و فرهنگی نیز فرصت مناسبی برای تبادل نظر اندیشه‌ها باشد، پنج دوره مسابقات دانشجویان جهان اسلام برگزار شده است و دوره ششم آن با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر نهادها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ما در صدد هستیم کیفیت برگزاری این مسابقات را بالاتر ببریم، برهمین اساس از تکنولوژی و نرم‌افزارهای IT در مسابقات قرآن استفاده کرده و شرکت کنندگان از طریق این نرم افزارها ثبت نام خود را رانجام دادند و فایل های خود را به صورت صوتی ارسال کردند که از بین این شرکت کنندگان 230 نفر انتخاب شدند که در نهایت با حضور در ایران منتخبین آنها توسط هیات داوران برگزیدگان انتخاب خواهند شد.

در ادامه این مراسم با حضور فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برپا شد از استان های برگزیده تقدیر شد.

استان های اصفهان، قم، خراسان جنوبی و گلستان و کرمانشاه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای سازمان های اوقاف خود را به عنوان نماینده در این آیین شرکت داده بودند.

همچنین شبکه قرآن و معارف سیما، خبرگزاری فارس و خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه های برتر در پوشش رسانه ای این آزمون مورد تجلیل قرار گرفتند.

علاوه بر این از مدیران دفاتر قرآن و عترت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان های اصفهان، قم، خراسان جنوبی، گلستان و کرمانشاه نیز تقدیر شد.

موسسه های قرآنی از اصفهان، کاشان و خراسان جنوبی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

نظر شما