شناسهٔ خبر: 25136366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی:

طرح توسعه ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز اجرا می شود

تبریز- مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: طرح توسعه ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز با اعتباری بالغ بر ۳۸میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی صفایی عصر امروز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران از رشد پروازهای خارجی طی سال گذشته در فرودگاه های کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمار منتشر شده ۲ هزار و ۴۶۲ پرواز خارجی از فرودگاه های کشور انجام شد که در مقایسه با سال قبل آن شاهد افزایش ۱۸ درصدی پروازهای خارجی بودیم.

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی افزود: طی پروازهای انجام شده خارجی از فرودگاه های کشور ۳۰۲ هزار مسافر وارد کشور و یا خارج شده اند که اگر با آمار سال ۹۵ مقایسه کنیم شاهد رشد ۱۷ درصدی خواهیم بود.

وی همچنین از نشست و برخواست بیش از ۱۵ هزار و ۷۲۵ فروند هواپیما طی سال گذشته در فرودگاه تبریز خبر داد و یادآور شد: در نتیجه نشست و برخواست هواپیماها در فرودگاه تبریز جمعاً ۱ میلیون و ۹۳۷ هزار مسافر وارد تبریز و یا خارج شده اند و بار و مرسولاتی این مسافران به همراه داشتند ۱۴ میلیون و ۶۰۸ هزار کیلوگرم بود.

صفایی بابیان اینکه نشست و برخواست هواپیماها در فرودگاه تبریز طی سال گذشته و در مقایسه با سال قبل آن ۶ درصد افزایش یافته است گفت: خوشبختانه اگر میزان پذیرش و اعزام مسافران و تحویل و ارسال بار از طریق هوایی که از فرودگاه تبریز در طول سال گذشته انجام یافته با سال ۹۵ مقایسه کنیم به ترتیب افزایش ۵ و ۶ درصدی داشته ایم.

برقراری خطوط پروازی هامبورگ – تبریز و بالعکس

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته نه تنها در فرودگاه بین المللی شهید مدنی شاهد هیچ گونه مشکلی نبودیم بلکه با عمل به دستورالعمل ها و نقشیه راهی که تعیین شده بود توانستیم در تمامی شاخص های عملکردی از جمله خدمات دهی برای مسافران وضعیت بهتر و مطلوب تری داشته باشیم.

وی برقراری خطوط پروازی هامبورگ – تبریز و بالعکس و پروازهای فرودگاه سهند را از دیگر اقدامات مثبت اداره کل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی مختلف، انجام پروازهای حج تمتع به صورت موفقیت آمیز و افتتاح تصفیه خانه از جمله اقدامات اداره کل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی است.

صفایی به توسعه ترمینال فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نیز اشاره کرد و افزود: طرح توسعه ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور اجرا می شود.

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح های توسعه ای ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز به ۷۸۷ مترمربع افزایش می یابد خاطرنشان کرد: پیشرفت پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بین المللی تبریز اکنون به بالای ۳ درصد رسیده که بر اساس برنامه زمان بندی پیش تر هستیم.

نظر شما